فضای رقابتی منجر به مشارکت حداکثری می‌شود/ برنامه و کارنامه نامزدها ملاک انتخاب مردم است

اهواز-ایرنا- میزگرد انتخاباتی با عنوان «حافظه تاریخی ملت ایران وتجربیاتی برای رویکرد دولت چهاردهم» با حضور روسای ستاد انتخاباتی برخی نامزدهای ریاست جمهوری در خوزستان اجرا شد. در این نشست ایجاد فضای رقابتی در راستای جلب مشارکت حداکثری و همچنین توجه به عملکرد و کارنامه نامزدها به عنوان ملاک انتخاب فرد اصلح مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، برنامه اخیر "هم‌گفت" با حضور نخبگان و کارشناسان اختصاص یافت. در این برنامه زنده رئیس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف و قائم مقام ستاد انتخابات پزشکیان در خوزستان حضور داشتند. در این برنامه کریم کریمی‌تبار رئیس ستاد سعید جلیلی در خوزستان نیز دعوت شده بود که در برنامه حاضر نشد.

فضای رقابتی منجر به مشارکت حداکثری می‌شود/ برنامه و کارنامه نامزدها ملاک انتخاب مردم است

مقابله رقابتی اقشار راضی و منتقد ویژگی رقابت های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قائم مقام ستاد پزشکیان در خوزستان با تاکید بر اینکه تنها راه مشارکت حداکثری برای کشور و دولت قوی ایجاد ۲ قطبی است گفت: یکی از ویژگی‌های این دوره انتخابات، مقابله رقابتی اقشار ناراضی و منتقد که در اکثریت هستند که آقای پزشکیان نمایندگی می ‌کند با قشر رضایتمند است.

عبدالله سلامی با بیان اینکه مشارکت حداکثری به ۲ عامل مستقیم حال و احوال و عملکرد دولت بستگی دارد گفت: چنانچه دولت‌ها موفق عمل کنند و حال جامعه خوب باشد، به صورت طبیعی شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود در غیر این صورت، مشارکت تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری، شاخص دارد، این اندازه‌گیری به صورت دقیق با توجه به استاندارد جهانی تا ۴۰ درصد قابل دفاع است؛ چنانچه قابل دفاع نباشد این درصد باید ارتقا یابد.

فضای رقابتی منجر به مشارکت حداکثری می‌شود/ برنامه و کارنامه نامزدها ملاک انتخاب مردم است

قائم مقام ستاد پزشکیان در خوزستان تاکید کرد: ارتقای مشارکت مردم در انتخابات به وضعیت کشور و عملکرد دولت وابسته است در واقع برای اخلاق جامعه نمی‌توانیم قرارداد وضع کنیم بهتر است رفتارمان را با توجه به شرایط جامعه تنظیم کنیم.

سلامی به وجود اقشار مخالف، منتقد و رضایتمند در جامعه اشاره کرد و گفت: در انتخابات بین اقشار رضایتمند و مخالف، معمولا رقابتی صورت نمی‌گیرد زیرا ممکن است مخالفان در انتخابات شرکت نکنند و رقابت همیشه بین اقشار راضی و اقشار منتقد و معترض است.

وی با بیان اینکه پزشکیان نامزد اقشار معترض و منتقد جامعه است ادامه داد: آقای قالیباف و جلیلی نامزد اقشار رضایتمند جامعه هستند لذا ناگزیر انتخابات این دوره، بالقوه ۲ قطبی است زیرا ۲ قشر منتقد و راضی می‌خواهند در این انتخابات شرکت کنند.

قائم مقام ستاد پزشکیان در خوزستان تاکید کرد: طبق تحلیل‌های صورت گرفته درصد اقشار ناراضی و منتقد نسبت به اقشار راضی از وضع موجود بیشتر است.

سلامی اظهارکرد: دولت‌ها با هدف رضایت جامعه و توفیق کشور بر سر کار می‌آیند ولی ما به این نقطه نرسیدیم که عملکرد یک دولت را به صورت موفقیت‌آمیز ارزیابی کنیم زیرا درصد اقشار ناراضی جامعه قابل توجه است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خوب این دوره انتخابات مقابله رقابتی بین اقشار ناراضی و منتقد که در اکثریت هستند و پزشکیان نمایندگی می‌کند؛ امیدواریم این انتخابات با توجه به موجی که به وجود آمده به ویژه در خوزستان از نظر کمی خوب و با انگیزه باشد.

انتخابات فرصت تجدید نظر است

این فعال سیاسی استان خوزستان با تاکید بر اینکه هیچ سابقه‌ای برای هیچ دولتی که دچار انحراف شده به یاد ندارم بیان کرد: حتی رییس جمهوری که ۱۴ میلیون رای آورد برخاسته از انقلاب است و تمام دولت مردان ما بر خاسته از انقلاب هستند البته برخی دولت ها از دستاوردهای انقلاب عدول کردند که این به معنی انحراف از نظام نیست.

سلامی تصریح کرد:برخی دولت‌ها به کم‌کاری و بی‌برنامگی، تعلل و اجرای سیاست‌های غلط متهم هستند و ممکن است موقعیت نظام جمهوری اسلامی را به مخاطره بیندازند؛ در واقع، هرجا که اداره جامعه و کشور رضایتمند نبوده، دولت هم موفق نبوده و باید درمورد آن تجدید نظر کرد که تنها فرصت تجدید نظر، شرکت در انتخابات است.

وی اضافه کرد: باید فرصت داد که دولت منتقدان روی کار بیاید؛ همیشه ضعف دولت‌ها را تجربه کردیم و قدرت دولت‌ها به سود مردم را هنوز تجربه نکردیم.

ضرورت بررسی چرایی اعتراض جامعه نسبت به کدام دولت ها

رئیس ستاد قالیباف در خوزستان نیز در این نشست گفت: باید بررسی شود افراد ناراضی و منتقد جامعه نسبت به چه دولت‌هایی معترض بودند و در دوره ۴۰ ساله، کدام تفکرها دولت را در اختیار داشتند؛ به نظر می‌رسد اعتراضات نسبت به رفتارها بوده است.

منصور کتانباف بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: همه نامزدها نیروی انقلاب هستند و به اصل کشور، نظام ولایت فقیه و ایجاد رفاه و آزادی های قانون اساسی معتقد هستند.

وی با بیان اینکه آقای قالیباف بر رعایت اصول اخلاقی در تبلیغات و فعالیت‌ها تاکید دارد گفت: احترام به همه افراد جامعه حتی رقیبان با رعایت اخلاق اسلامی، احترام به خلاقیت، انعطاف‌پذیری و آتش به اختیار در چارچوب قانون، پرهیز از توهین به افراد حتی مخالفان، جلب اعتماد مخاطبین، هم‌افزایی، پرهیز از برخورد دستوری، جلوگیری از دعوا و جدل‌های بی حاصل، ایجاد محیط با نشاط، رعایت حق‌الناس و امانتداری، استفاده نکردن از بیت‌المال و اماکن دولتی از حمله اصول ستاد انتخاباتی قالیباف است.

کتانباف تاکید کرد: قالیباف فرزند انقلاب است و در ۱۸ سالگی وارد دفاع مقدس شده، در ۱۹ سالگی فرمانده تیپ و لشکر شده و به صورت مداوم در دفاع از نظام جمهوری اسلامی در جبهه های جنگ حضور موثر داشته است.

وی به سابقه درخشان قالیباف اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان با حکم‌های متعدد مقام معظم رهبری و اعتماد به ایشان پس از پایان یک دوره به منصب بالاتر ارتقا یافتند و همواره برای حفظ اصل نظام تلاش کرده است.

فضای رقابتی منجر به مشارکت حداکثری می‌شود/ برنامه و کارنامه نامزدها ملاک انتخاب مردم است

رئیس ستاد قالیباف در خوزستان ادامه داد: قالیباف در جبهه جانباز شده و برادرش در جبهه شلمچه شهید شده و در دوره‌های مختلف ثابت کرده که هرجا منافع نظام در میان است از خود گذشته است.

وی توضیح داد: اینکه افراد راضی در جبهه قالیباف هستند یا قالیباف در جبهه اقشار رضایتمند اشکال نیست مهم این است که هر جا ایشان ورود کردند رضایتمندی به همراه داشته است.

کتانباف به اظهارات فرمانده هوا فضا در خصوص این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: به گفته فرمانده هوا فضا، اگر امروز در موضوع بازدارندگی به قدرت جهانی رسیده ایم، یکی از عوامل اساسی آن قالیباف است.

رئیس ستاد قالیباف در خوزستان اظهارکرد: قالیباف در همه دوره‌ها نظر اصلاحی داشته اما اقتضاعات و مقدورات را نیز باید در نظر گرفت قطعا تنگناهایی وجود دارد و در همه دنیا کمبودهایی وجود دارد.

وی قالیباف را مدیری برنامه محور دانست که وقتی در منصبی قرار می‌گیرد، برنامه دارد و بر اساس برنامه تیم کاری خود را چینش می‌کند و بر اساس آن حرکت می‌کند همین امر باعث شده مقام معظم رهبری در کلام نشان مدیرجهادی را به ایشان اعطا کند.

کتانباف بیان کرد: قطعا اگر قالیباف دولت را در اختیار بگیرد، منتقدانی نیز خواهد داشت، در سال‌های قبل دولت‌هایی بر سر کار آمدند که افرادی که الان راضی‌ هستند منتقد آنها بودند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران هشتم تیرماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha