ساخت ۲۰۳مدرسه؛ میراث شهید جمهور برای دانش آموزان محروم کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج-ایرنا- استانداردسازی تجهیزات آموزشی،احداث ۲۰۳ مدرسه در قالب ۸۰۰ کلاس درس، تقویت زیرساخت های ورزشی مدارس، ایمن سازی و زیبا سازی فضاهای آموزشی و تلاش برای بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم بخشی از میراث ماندگار دولت رییس جمهور شهید برای نسل امروز دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمد است.

به گزارش ایرنا،از آنجا که یکی از ضرورت های تحقق عدالت آموزش مطلوب در هر منطقه ای وجود کلاس های درس استاندارد است و به طور میانگین هر دانش آموز در هر روز حداقل نزدیک به ۶ ساعت از عمر خود را در مدرسه می گذراند، تقویت زیرساخت های آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد به عنوان یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور گامی برای آینده بهتر نسل جوان در استان محسوب می شود.

جلب مشارکت خیران حقوقی مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی و نیکوکاران حقیقی در کنار منابع مالی دولتی از راهبردهای موفق دولت سیزدهم برای توسعه مدارس استان شده به طوری که ساختمان های زیبای زیادی جایگزین مدارس کانکسی و مدارس فرسوده سنگی شده است.

اگرچه هنوز هم برخی از مدارس کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مناطق عشایری نیازمند اعتبار برای مقاوم سازی یا تجهیزات هستند اما بهره برداری از ۲۰۲مدرسه استان در طول سه سال گذشته حکایت از ثمربخش بودن تلاش های مسئولان برای بهره مندی از تمام ظرفیت های موجود به منظور بهبود فضاهای آموزشی این استان دارد.

سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی برای تقویت زیرساخت های آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از سه سال پیش تاکنون برای توسعه زیرساخت های آموزشی استان هزینه شده است.

سید رضا حسینی نیک افزود: این میزان سرمایه گذاری برای احداث مدارس جدید،تعمیر فضاهای آموزشی قدیمی،استاندارد سازی وسایل سرمایشی و گرمایشی،خرید تجهیزات آموزشی مانند سیستم های رایانه ای، میز،صندلی و سایر وسایل مورد نیاز مدارس هزینه شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۳ مدرسه با ۷۰۰ کلاس درس و با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی احداث و بهره برداری شده است.

ساخت ۲۰۳مدرسه؛ میراث شهید جمهور برای دانش آموزان محروم کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در این مدت ۹۲ کانکس بالای ۱۰ دانش آموز برچیده و به جای آن مدارس ایمن و استاندارد ساخته شد.

حسینی نیک عنوان کرد: برچیدن این مدارس کانکسی با ساخت ۱۴۶ کلاسه درس و سرمایه گذاری یکهزارو ۸۰۰ میلیارد ریالی صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:استاندارد سازی وسایل گرمایشی و سرمایشی ۵۸۰ کلاس درس در استان با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی خدمت دیگری به منظور افزایش ضریب ایمنی و بهبود آسایش دانش آموزان در بازه زمانی ۳۰ ماه اخیر بوده است.

حسینی نیک خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۳۵۰ هزار متر مربع آسفالت و ایزوگام برای فضاهای آموزشی استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: این میزان ایزوگام با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

حسینی نیک تصریح کرد: احداث ۳۰ هزار متر مربع فضای ورزشی دانش آموزی و خریداری شمار زیادی تجهیزات آموزشی مانند میز،صندلی،واتبرد، سیستم های رایانه ای با صرف هزینه یکهزار میلیارد ریال از دیگر خدمات دولت سیزدهم به منظور فراهم کردن زمینه محیط های آموزشی با نشاظ و استاندارد برای تحصیل دانش آموزان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین هوشمند سازی ۵۰۰ کلاس درس استان در دولت سیزدهم هدف گذاری شده که تاکنون ۳۴۰ فضای آموزشی از این تعداد عملیاتی شده است.

وی درباره برنامه های آینده دولت برای توسعه زیرساخت های آموزشی استان گفت: مهر ماه امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۴۸ مدرسه با ۲هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح می شود.

وی تاکید کرد: همچنین تابستان امسال قرار است با مشارکت گروه های جهادی سه هزار میزو صندلی مدارس استان و همچنین ۲۰۰ مدرسه در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد تعمیر شود.

بازگشت ۳۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش

سرپرست آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ دانش آموز ابتدایی استان طی ۲ سال گذشته تاکنون به تحصیل بازگشتند.

محمد جمالی آرند افزود: ۵۰ درصد از کودکان بازمانده از تحصیل استان که شناسایی شده بودند به چرخه تولید بازگشتند.

وی تاکید کرد: تحصیل دانش آموزان در استان کهگیلویه و بویراحمد عوامل مختلفی دارد و هیچ دانش آموزی در این استان به علت کمبود معلم یا نبود مدرسه ترک تحصیل نکرده بلکه شرایط خاص زندگی و یا بعضی تعصبات عشیره‌ای از عوامل ترک تحصیل هستند.

ساخت ۲۰۳مدرسه؛ میراث شهید جمهور برای دانش آموزان محروم کهگیلویه وبویراحمد

وی تاکید کرد: براساس تعریف آموزش و پرورش، بازمانده از تحصیل به کسانی گفته می شود که یا به مدرسه نرفته اند و یا پس از طی یک دوره کوتاهی تحصیل را ترک کرده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha