۴۰ درصد از حجم سدهای استان اردبیل پر شده است

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85512551
۴۰ درصد از حجم سدهای استان اردبیل پر شده است

اردبیل - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از حجم ۵۸۲ میلیون مترمکعبی سدهای این استان تاکنون ۲۳۰ میلیون مترمکعب پر شده که ۴۰ درصد از حجم کل سدها را شامل می‌شود.

حمید فضایلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از سال آبی جاری حدود ۲۲۵ میلیون مترمکعب آب به سدهای استان وارد شده است ، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در پشت سد یامچی به عنوان تامین کننده آب آشامیدنی مرکز استان حدود ۲۶ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال تغییر محسوسی را شاهد نیستیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عنوان کرد: سد سبلان مشگین‌شهر نیز در حال حاضر حدود ۳۹.۵ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۲۲ درصد افزایش حجم مواجه است.

فضایلی با اشاره به آخرین وضعیت سدهای ارس و خدا آفرین گفت: سدهای ارس و خدا آفرین به عنوان ۲ سد تاثیرگذار در شمال استان نسبت به سال گذشته با افزایش ذخیره آبی مواجه است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر وقوع خشکسالی‌های مکرر و مداوم و از سوی دیگر افزایش مصرف در بخش‌های مختلف، منابع آب را در معرض خطر قرار داده و لازم است شهروندان با حساسیت بیشتری به موضوع مصرف آب نگاه کنند تا در تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه نشویم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: کاهش ذخایر سدها و آب‌های سطحی و زیرزمینی به دنبال کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر، شرایطی ایجاد کرده که همگان باید به کاهش مصرف آب تمرکز و توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تامین، تصفیه و انتقال آب مصرفی، لازم است شهروندان با کمی احتیاط در مصرف، مانع از هدررفت آب در این ایام شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha