روایت ناخدا صمدی از جانفشانی دریادلان ارتش در دوران دفاع مقدس

گرگان- ایرنا- فرمانده تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس با اشاره به افتخارات و رشادت‌های نیروی دریایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی گفت: نیروی دریایی ارتش در شصت و هفتمین روز جنگ تحمیلی، دشمن را تحقیر کرد و کارستان به‌یادماندنی انجام داد.

به گزارش ایرنا، ناخدا هوشنگ صمدی روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای نیروی دریایی و تجدید میثاق تکاوران کلاه‌سبز نداجا کشور با شهدای گلستان در گرگان اظهار کرد: حفظ مرزهای آبی و همچنین منابع و منافع کشور در آب‌های خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی از وظایف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی به نحو احسن به وظایف خود عمل کرد، افزود: بستن پرونده نیروی دریایی دشمن بعثی در شصت و هفتمین روز جنگ گواه این ادعا است، دلاورمردان تکاور ارتش کاری کردند که نیروی دریایی ارتش صدام در روز ۶۷ جنگ دیگر در آب‌های خلیج فارس وجهه‌ای نداشت.

فرمانده پیشین تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: آحاد ملت ایران در جنگ نابرابر عراق علیه ایران برای دفاع از وطن به میدان آمدند که در نتیجه این جانفشانی، ارتش عراق که می‌خواست یک روزه خرمشهر را تصرف کند ۳۴ روز پشت دیوارهای خرمشهر ماند.

روایت ناخدا صمدی از جانفشانی دریادلان ارتش در دوران دفاع مقدس

صمدی با بیان اینکه هنگام حمله صدام به ایران، نیروهای ایرانی در یک روز ۳۸ تانک و نفربر دشمن را به آتش کشیدند، تصریح کرد: تکاوران ایرانی در ۳۴ روز مقاومت خرمشهر حماسه‌ آفریدند البته که ۱۰۳ نفر از افسران و درجه‌داران نیروی دریایی در این راه به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه زندگی با عزت مرگ بر زندگی با ذلت شعار رزمندگان نیروی دریایی ارتش بود، خاطرنشان کرد: وصیت تکاوران نیروی دریایی این بود که جسدمان هم دست دشمن نیفتد چراکه دشمن را به خوبی می‌شناختند.

روایت ناخدا صمدی از جانفشانی دریادلان ارتش در دوران دفاع مقدس

فرمانده پیشین تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: افتخار نیروی دریایی ارتش این است که علاوه‌ بر دریا، در زمین و آسمان هم با دشمن جنگید البته عملیات‌های ما در دوران دفاع مقدس با نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران مشترک بوده و بزرگترین افتخار ما بیرون راندن دشمن از خاک وطن است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم اظهار کرد: جایگاه نیروی دریایی ارتش در تامین امنیت بر همگان روشن و مبرهن است و امیدواریم بیش از پیش قدردان این نیروی مقتدر باشیم.

آیت‌الله سیدمحسن طاهری ادامه داد: در طول تاریخ به ویژه پس از انقلاب، امنیت را مدیون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستیم که در این مسیر حفاظت از مرزها و دریاها را برعهده نداشت بلکه در حوزه اقتصادی و تجارت نیز پای کار بود و امنیت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تامین کرد.

روایت ناخدا صمدی از جانفشانی دریادلان ارتش در دوران دفاع مقدس

وی در ادامه با دعوت مردم برای حضور پای صندوق‌های رای گفت: در آستانه برگزاری انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای کشور هستیم، مردم در کنار حضور باشکوه پای صندوق‌های رای به کسی رای دهند که امام راحل و شهیدان از ما راضی باشند و دولتی انتخاب شود که ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد.

نماینده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری ایران در گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس با دستان خالی در برابر دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادند و کمر رژیم بعثی را شکستند.

ناخدا مصطفی خسروی، تکاور را یک فرد کارآزموده، متبحر نظامی، علمی، سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: تکاور خلاصه نیروهای مسلح یک کشور است و در آسمان، زمین، رو و زیر سطح دریا متبحر و کارآزموده به تکنیک و تاکتیک است.

روایت ناخدا صمدی از جانفشانی دریادلان ارتش در دوران دفاع مقدس

وی با اشاره به اینکه امنیت‌آفرینی محدود به خلیج فارس نیست، خاطرنشان کرد: غیورمردان نیروی دریایی ارتش علاوه‌بر تامین امنیت برای چرخش اقتصاد کشور نیز نقش‌آفرینی کردند و از واردات مواد غذایی تا حفاظت از کاروان و مقابله با دزدان دریایی با تمام توان پای کار آمدند.

به گزارش ایرنا، ۷۰ نفر از کلاه‌سبزهای ویژه نیروی دریایی ارتش از سراسر کشور مهمان ویژه این مراسم بودند.

استان گلستان در دوران دفاع مقدس خون پاک ۱۲ تن از فرزندان رشید خود را در لباس سپید نیروی دریایی ارتش، تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha