رفع مشکل دریافت تاییدیه استانداردهای بین‌المللی بعد از ۲۰ سال

تهران-ایرنا- رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) گفت: مشکل دریافت تاییدیه استانداردهای بین‌المللی بعد از ۲۰ سال در دولت سیزدهم با پیوستن سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین‌المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) رفع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید محسن میرصدری امروز (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) در نشست خبری اظهار داشت: هر سال و در هر فصلی باید تاییدیه‌های مختلف بین‌المللی استاندارد را از کشورهای دیگر می‌گرفتیم که در دولت سیزدهم این مشکل بعد از ۲۰ سال حل شد.

وی افزود: اکنون با پیوستن ایران به کمیته‌های استاندارد بین‌المللی قیمت تمام شده تولید محصولات با ارتقای کیفت رقم خورد و از زمانی که تاییدیه‌ها وارد کشور شد واردکنندگان به صادرکنندگان تبدیل خواهند شد.

رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) ادامه داد: اکنون با عضویت ایران، بخش خصوصی می‌تواند مجوزها و تاییدیه‌های استاندارد بین‌المللی را بگیرد.

میرصدری با بیان اینکه برای تجاری سازی و تسهیل در صادرات نیاز به ابزارها و نهادهای قانون گذار داریم، گفت: اکنون ارزیابی کیفیت و انطباق‌ها و زیرساخت‌های آزمون استاندارد فراهم شده است.

وی بیان کرد: کشورهای اطراف ما عضو کمیته‌های بین‌المللی استاندارد بودند، اما مجبور بودیم گواهینامه استاندارد را سایر کشورهای دریافت کنیم. اکنون توانسته‌ایم عضو این نهاد بین‌المللی استاندارد شویم با این امر، آزمایشگاه و شرکت‌های بازرسی در داخل کشور پذیرفته شده است.

رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) گفت: برای تجهیزات نشان استاندارد بین‌المللی تعریف می‌شود که آن نشان بیانگر صلاحیت و تایید استاندارد است.

میرصدری با بیان اینکه استاندارد ایران را به نهادهای بین‌المللی وصل کردیم گفت: هر شرکت دانش‌بنیان می‌تواند اقدام کند با هماهنگی بین استاندارد و معاونت علمی این امر محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیوستن سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین‌المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC)، هم راستا با شعار سال بود.

به گزارش ایرنا، امسال سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین‌المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) پیوست همچنین ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، سازمان ملی استاندارد ایران به عضویت نهاد اعتباربخشی و تایید صلاحیت اتحادیه آسیا- اقیانوسیه (APAC) درآمد. در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز این موفق به عضویت اتحادیه نظام آزمایشگاهی ILAC (نهاد اعتباربخشی بین‌المللی آزمایشگاهی) شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha