۴۰ درصد افزایش بار مصرف برق تبریز ناشی از وسایل سرمایشی است

تبریز- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه اوج مصرف برق در تابستان است، گفت: ۴۰ درصد افزایش بار مصرف برق این شرکت در تبریز و شهرهای اسکو و آذرشهر ناشی از استفاده وسایل سرمایشی و بیشتر کولرهای گاز است.

به گزارش ایرنا، «اکبر فرج نیا» روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تغییر رفتار مردم در نحوه ایجاد محیط خنک به ویژه استفاده از کولرهای گازی بجای کولرهای آبی در این منطقه موجب ناترازی در تولید و مصرف برق می شود.

وی با بیان اینکه تبریز و شهرهای اسکو و آذرشهر در منطقه آب و هوایی خشک واقع شده و بجای کولرهای گازی باید از کولرهای آبی استفاده شود، اظهار کرد: این شرکت برای جبران این ناترازی برنامه مدیریت مصرف بار را در بخش های مختلف مانند صنعت، کشاورزی و ادارات اجرا می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: بر اساس این برنامه بخش صنعت باید در طول هفته، یک روز از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب میزان مصرف برق خود را ۹۰ درصد، بخش کشاورزی باید مصرف برق خود را از ساعت ۱۳ تا ۱۸ قطع کند و ادارات نیز در وقت اداری باید ۳۰ درصد و خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند.

فرج نیا، ادامه داد: برای مشترکان عادی و خانگی نیز مشوق هایی برای مدیریت مصرف برق در نظر گرفته شده است به طوری که هر مشترکی میزان مصرف برق خود را نسبت به سال ۱۴۰۱ به عنوان مثال یک کیلووات کاهش دهد، پنج برابر تعرفه برق پاداش دیرافت می کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال پاداش در بخش خانگی به مشترکان پرداخت شده است و این میزان معادل ۴۰ درصد درآمد این شرکت است.

یک دستگاه خودرو به مشترکان کم مصرف خانگی جایزه داده می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: بر اساس تفاهم نامه وزارت نیرو با شبکه همراه اول، برای مشترکانی که برق مصرفی خود را کاهش دهند جوایز مختلفی از جمله یک دستگاه خودرو داده می شود.

فرج نیا، با بیان اینکه در قرعه کشی برای هر استان یک خودرو در نظر گرفته شده است، افزود: این اقدام در راستای تشویق مشترکان بخش خانگی و جبران ناترازی در مصرف برق انجام می شود.

۱۱ هزار و ۱۲۹ دستگاه ماینر در تبریز جمع آوری شده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: از سال ۹۸ تاکنون ۱۱ هزار و ۱۲۹ دستگاه ماینر (دستگاه استخراج رمز ارز) با همکاری نیروی انتظامی در تبریز جمع آوری شده است.

فرج نیا، با بیان اینکه استفاده از ماینر در منطقه کنترل شده است، ادامه داد: نوسانات حوزه دیجیتال و کاهش ارزش رمز ارز نسبت به هزینه تولید و اعمال جرایم مالی برای استفاده کنندگان ماینر از عوامل بازدارنده در استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارز است.

سرقت کابل برق در تبریز نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با اشاره به طرح تعویض کابل های مسی برق با کابل های آلومینیومی، گفت: این اقدام در جهت جلوگیری از سرقت کابل های برق انجام می شود.

فرج نیا، با بیان اینکه امسال میزان سرقت کابل برق در این شهر نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است، افزود: شبکه توزیع برق تبریز دارای سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل سیم مسی است و امسال تعویض یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل سیم مسی در برنامه این شرکت است.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از این طرح اجرا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha