۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85512919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مدیریت پسماند چهار شهر خراسان جنوبی در دست اجراست

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: چهار شهر استان شامل بیرجند، خوسف، مود و سرایان طرح جامع مدیریت پسماند مصوب دارند که در حال اجراست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان افزود: طرح‌های مدیریت پسماند بقیه شهرداری‌ها هم در حال طی مراحل قانونی است.

وی اظهار کرد: روزانه ۳۲۵ تن پسماند در خراسان جنوبی تولید می‌شود که بیشترین مقدار با حدود ۱۲۰ تن پسماند در شهر بیرجند و کمترین میزان با ۵۰۰ کیلوگرم در شهرهای ماژان و قهستان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۷ زباله‌گاه دفن پسماندهای شهرداری‌ها در استان وجود دارد افزود: چهار زباله‌گاه مشترک بین شهرداری‌ها نیز پیش‌ بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداران و دهیاران، مدیریت و ساماندهی پسماند است گفت: زندگی شهری امروز ناگزیر از تولید پسماند است که به دلیل مخاطراتی که برای سلامت مردم و محیط زیست دارد باید به صورت اصولی و بهداشتی دفن شوند.

عباس‌زاده تصریح کرد: انجام نشدن این کار خسارات بسیاری برای مردم و وضعیت آب و خاک دارد لذا مدیریت پسماند از سوی شهرداری‌ها یکی از مهمترین خدماتی است که به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی زباله‌های قابل بازیافت، تاکید کرد: برای بهره‌برداری از پسماندها باید تفکیک زباله از مبدأ فرهنگ‌سازی شود همچنین الگوی مصرف برای کاهش تولید پسماند مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: شهرستان سرایان از سال‌های گذشته طرح جامع مدیریت پسماند داشته که با توجه به شرایط جدید و ترکیب جمعیتی و میزان مصرف، اطلاعات مربوط به شهرستان به‌روز رسانی شد.

در این جلسه بازنگری و به‌روز رسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان سرایان تصویب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha