۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱
کد خبر: 85512935
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آماده‌باش نیروهای امدادی در بردسکن خراسان رضوی

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱
کد خبر: 85512935
آماده‌باش نیروهای امدادی در بردسکن خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- فرماندار بردسکن خراسان رضوی گفت: همه دستگاه های اجرایی و امدادی عضو شورای مدیریت بحران این شهرستان پس از وقوع زلزله ظهر امروز در منطقه (کاشمر) به حالت آماده‌باش درآمدند.

علی دهقان زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین لرزه ۵ ریشتری کاشمر در بردسکن و بویژه روستاهای این شهرستان احساس شد.

وی گفت:خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت مالی به بخشداری ها و فرمانداری شهرستان بردسکن اعلام نشده است.

فرماندار بردسکن اظهار کرد: این شهرستان روی خط زلزله قرار گرفته و گسل قوی و کهن ایران یعنی "درونه" نیز در این شهرستان قرار گرفته است، با توجه به اینکه احتمال وقوع پس لرزه وجود دارد از شهروندان درخواست می‌شود نکات ایمنی را رعایت کنند.

رییس جمعیت هلال احمر بردسکن نیز گفت: در پی زمین لرزه ۵ ریشتری در کاشمر چهار تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر این شهرستان به استعداد ۱۶ نفر با تمامی تجهیزات امداد و نجات برای کمک رسانی زلزله زدگان به کاشمر اعزام شدند.

حسن جوان عنوان کرد: جمعیت هلال احمر بردسکن بلافاصله با تجهیزات کامل امداد و نجات با ۳ دستگاه خودرو به این شهرستان نیروهای خود را اعزام کرد.

ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه امروز ۲۹ خردادماه، زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر، در عمق ۶ کیلومتری زمین در شهرستان کاشمر به وقع پیوست که تاکنون چهار نفر بر اثر این زمین لرزه فوت و ۵۰ نفر مصدوم شده اند.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر «بردسکن، شهرآباد و انابد» و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در فاصله ۷۵ کیلومتری کاشمر و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha