۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۷
کد خبر: 85512981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مذاکرات عراق و فرانسه برای امضای تفاهم‌نامه امنیتی مشترک

بغداد - ایرنا - معاون فرمانده عملیات مشترک عراق و بازرس ارتش فرانسه درباره امضای یادداشت تفاهم امنیتی مشترک بر اساس احترام به حاکمیت عراق رایزنی گفت‎‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، قیس المحمداوی جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق امروز سه شنبه با مارک اوئله بازرس ارتش فرانسه درباره امضای یادداشت تفاهم امنیتی میان عراق و فرانسه بر اساس احترام به حاکمیت عراق و توسعه بخش‌های امنیتی آن گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع عراق، در این دیدار که بنا به دستور محمد شیاع السودانی فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق مبنی بر توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های نیروهای امنیتی و تشدید تلاش‌های آموزشی نیروهای عراقی انجام شد، درباره توانمندی‌های نیروهای امنیتی و رزمایش‌های مشترک برای افزایش قابلیت‌های یگان‌های صحرایی عراق، مذاکره شد.

دو طرف درباره سازوکارها و مراحل امضای یادداشت تفاهم امنیتی میان عراق و فرانسه بر اساس احترام به حاکمیت عراق رایزنی کردند.

المحمداوی و اوئله رزمایش‌های مشترک میان نیروی هوایی دو کشور و تحقق منافع متقابل را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده که این مذاکرات در سایه اقدام برای ایجاد رابطه امنیتی پایدار و قوی به منظور استفاده از تجربه‌های ارتش فرانسه در زمینه‌های آموزشی، مشاوره و توانمندسازی یگان‌ها انجام شده است.

عراق که در صدد پایان دادن به مأموریت نیروهای ائتلاف بین المللی است، در صدد است که با شماری از کشورهای عضو ائتلاف توافقات دوجانبه امنیتی و نظامی امضا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha