مدودف: اوکراین پیشنهاد صلح روسیه را بپذیرد یا با عواقب آن روبه‌رو شود

تهران-ایرنا- «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (سه شنبه) گفت که بهتر است اوکراین پیشنهاد صلح «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را بپذیرد، در غیر این صورت نیروهای روسی به حملات خود ادامه خواهند داد و کی‌یف با عواقب سختی‌تری روبرو می‌شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف به خبرنگاران گفت: «صادقانه بگویم، فکر می‌کنم که رئیس جمهور [پوتین] همه چیز را گفته است، منظورم این است که پیشنهاد صلح بعدی از سوی روسیه برای مقامات اوکراین بدتر خواهد بود.»

وی در ادامه اظهار داشت: «آنها [مقام‌های اوکراین] اکنون این فرصت را دارند که پیشنهاد صلح ولادیمیر پوتین را بررسی کنند. حداقل برای برقراری صلح تلاش کنند و به این بخش از درگیری پایان دهند.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با بیان اینکه در غیر این صورت حمله مسکو ادامه خواهد یافت، افزود: «دشوار است که بگوییم خطوط منطقه حائل که پوتین به آن اشاره کرد، کجا خواهد بود. این احتمال وجود دارد که همه اینها به نفع مقامات فعلی اوکراین نباشد.»

وی ادامه داد: با این حال، کی‌یف پیشتر در کنفرانس سوئیس «با امتناع» [به پیشنهاد صلح پوتین] پاسخ داد و «هر گونه پیشنهادی را از ابتدا رد کرد و بحث را به همان نقطه شروع بازگرداند. بنابراین از این به بعد [شرایط] بدتر خواهد شد.»

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین روز جمعه در نشستی با کارکنان ارشد وزارت خارجه روسیه، گفت: در غرب این اصطلاح که روسیه جنگ را در چارچوب یک عملیات نظامی ویژه آغاز کرد و متجاوز است، مدام تکرار می‌شود. من می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم که روسیه جنگ را آغاز نکرد و این رژیم کی‌یف بود که پس از اعلام استقلال بخشی از اوکراین مطابق با قوانین بین المللی، خصومت‌ها را آغاز کرد و به آنها ادامه داد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیروهای خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو آتش را متوقف کرده و وارد مذاکرات صلح خواهد شد.

پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود.

این اظهارات پوتین توسط اوکراین و سران کشورهای غربی با واکنش‌های منفی مواجه شد و هر کدام به نوعی پیشنهاد روسیه را نادیده گرفتند و آن را غیر قابل قبول دانستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha