بستر سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در حوزه آب و فاضلاب فراهم است

اردبیل - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: حوزه آب و فاضلاب در بسیاری از مناطق بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و خدمت رسانی به مردم است از این رو از علاقه مندان و فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش ایرنا مسعود علویان صدر عصر سه شنبه در بازدید از تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان مرزی بیله سوار مغان اظهار کرد: حوزه آب و فاضلاب شهرستان مرزی بیله سوار و مناطق اصلاندوز و پارس آباد مغان نیز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، بستر مناسبی است و فعالان بخش خصوصی می‌توانند با استفاده از مدل‌های سرمایه گذاری ما در حوزه‌های آب، فاضلاب و تاسیسات مربوطه سرمایه گذاری کنند.

وی درخصوص بازدید خود از تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان مرزی بیله سوار مغان گفت: این شهرستان با چند مخاطره جدی در حوزه آب و فاضلاب مواجه است و تصفیه خانه فاضلاب آن نیاز به ارتقا دارد ضمن اینکه مدیریت آب‌های سطحی نیز باید انجام شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر لزوم اقدام فوری برای ارتقای تصفیه خانه شهرستان مرزی بیله سوار مغان بیان کرد: اقدام نکردن در این زمینه باعث ایجاد مخاطرات جدی در تصفیه خانه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشت روستای منطقه قاسملو در مرکز شهرسان بیله سوار با یک خط انتقال آب از تصفیه خانه، از آب خام و تصفیه شده دومنظوره برخوردار خواهند شد، افزود: تلاش بر این است با این افدامات بخش مهمی از مشکل آب و فاضلاب این مناطق برطرف شود.

تصفیه خانه جدید برای تامین آب ۲۳۰ روستای دشت مغان احداث می‌شود

علویان صدر گفت: روستاها و اقامتگاه‌های شمالی شهرستان بیله سوار نیز نیاز به تامین آب پایدار دارند که نسبت به ایجاد تصفیه خانه جدید برای رفع نیاز آب آنها اقدام شده است.

وی افزود: تصفیه خانه جدید در واقع مکمل تصفیه خانه قدیمی خواهد بود و بیش از ۲۳۰ روستا را در بیله سوار، اصلاندوز و پارس آباد مغان پوشش خواهد داد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور در رابطه با فاضلاب شهر جعفرآباد نیز گفت: گام‌های اولیه برای اخذ مجوز فاضلاب جعفرآباد و تهیه طرح‌های لازم برای آن آغاز شده و در اولویت کارها است.

مسعود خیرجو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز در این بازدیدها گفت: بیش از ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای این استان، زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha