معاون استاندار مرکزی: تشویق به مشارکت پرشور مردم در انتخابات رسالت رسانه است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تشویق به مشارکت پرشور مردم در انتخابات را رسالت اصحاب رسانه دانست و گفت: این قشر در فرصت باقی مانده در انتخابات هشتم تیر وظیفه دارند با تولید محتوای مناسب نقش موثر خود را در این خصوص ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، بهنام نظری عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به نقش مهم رسانه در تولید محتوا برای تشویق، ترغیب به حضور حداکثری و امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و افزود: همه تلاش‌ها این است که بستر مناسبی برای انتخابات باشکوه فراهم شود و در این میان نقش رسانه در بهره گیری از فضای مجازی در این عرصه بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم که رسانه‌های بیگانه کوچک‌ترین مشکل را با بزرگنمایی انعکاس می‌دهند، گفت: نقش رسانه‌های داخلی در آگاهی بخشی و انتقال درست اخبار در این ایام بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: یک هزار و ۶۷ صندوق رای ثابت و سیار در ۱۲ شهرستان استان مرکزی برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی پیش بینی شده است.

وی درباره مدارک هویتی قابل قبول برای شرکت در انتخابات، افزود: ۲ مدرک شامل کارت ملی و شناسنامه در این دوره از انتخابات قابل قبول است و امکان رای دادن با گواهینامه خودرو، گذرنامه و گواهینامه پایان خدمت ممکن نیست.

نظری امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را چهار مولفه اصلی انتخابات عنوان کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی با امنیت کامل آماده‌اند و برنامه ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت فراجا، سپاه و بسیج به منظور برقراری امنیت در انتخابات انجام شده است.

وی با اشاره به حادثه تلخ بالگرد حامل رییس جمهور و هیات همراه در مسیر خدمت افزود: ملت ایران با حکم رهبر انقلاب با اقتدار نشان دادند که پای آرمان‌های امام و رهبری هستند.

راهبردهای اصلی انتخابات چراغ راه مردم و مسئولان است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی با بیان اینکه راهبردهای اصلی انتخابات چراغ راه مردم و مسئولان است، اظهارکرد: مشارکت حداکثری، رقابت، سلامت و امنیت از راهبردهای اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات هستند.

حجت الله درودگر با بیان اینکه وحدت، همبستگی بیشتر و صیانت در اجرای انتخابات ملتزم به قانون اساسی است، افزود: امید است با ایجاد بستر امن، رقابت باشکوه، جلوگیری از نفوذ دشمن و تامین امنیت کشور، انتخابات پرشوری رقم زده شود.
وی ادامه داد: شعبه ویژه جرائم انتخاباتی در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است که رییس کل دادگستری، معاون پیشگیری وقوع جرم، نمایندگان نیروی انتظامی، هیات نظارت و غیره مسایل و موضوعات را رصد و گزارش‌ها و جرائم را بررسی می‌کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی بیان کرد: یک شعبه رسیدگی به جرایم در همه دادسراها و دادگاه‌ها در سطح استان تشکیل شده است و جرائم انتخاباتی رسیدگی می‌شوند.
وی درخصوص رسیدگی به تخلفات نامزدها با توجه به ورود نکردن استان‌ها به این مسائل گفت: تخلفات نامزدها در دادگاه تهران بررسی می‌شود و نامزدها تا پایان وقت انتخابات احضار نخواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha