اعزام ۱۱ دستگاه ناوگان اورژانس خراسان رضوی به مناطق زلزله‌زده کاشمر

مشهد- ایرنا- مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعزام ۱۱ دستگاه ناوگان اورژانس ۱۱۵ دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خراسان رضوی به مناطق زلزله‌زده کاشمر خبر داد.

محمد علیشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن و شهرهای مجاور کاشمر در حالت آماده باش قرار گرفتند تا در صورت اعلام نیاز و برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی زلزله به محل اعزام شوند.

وی ادامه داد: همچنین اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکیEoc و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی برای تسهیل در انتقال مصدومان به مراکز درمانی مشهد و سایر شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حالت آماده باش قرار گرفتند.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساعتی قبل همچنین تیم ارزیاب و مدیریتی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کمک به پوشش فوریت‌های پزشکی به کاشمر اعزام شدند.

۳۰ مصدوم در مراکز درمانی کاشمر بستری شدند

سید علی منیری مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی هم گفت: امدادگران هلال احمر ۳۰ مصدوم ناشی از وقوع زلزله را به مراکز درمانی کاشمر انتقال دادند که همگی بستری شدند .

به گفته منیری سه نفر از این افراد بدحال هستند که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی درباره وضعیت سلامتی و نتیجه اقدامات درمانی اطلاع رسانی کند.

وی بیان کرد : ۲ هزار چادر برای توزیع در بین شهروندان در حال تامین است. ضمن اینکه تاکنون ۶۰۰ تخته چادر، ۶۷۲ بسته غذایی و ۶۶۰ تخته پتو در بین مردم توزیع شده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: تامین بسته های غذایی و زیستی بیشتر برای توزیع در بین مردم در حال انجام است و مشکلی برای اسکان و تغذیه اضطراری وجود ندارد .

به گزارش روز سه شنبه مرکز ژئو فیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به مقیاس پنج ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین حوالی ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه کاشمر و برخی از شهرستان‌های همجوار از جمله تربت حیدریه را لرزاند.

جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۳ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه‌روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha