۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85513173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: آموزش و پرورش نقش موثری در تحقق مشارکت حداکثری دارد

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان با اشاره به نقش آموزش و پرورش و رابطه اعتماد آمیز معلمان و جامعه در تحقق مشارکت حداکثری گفت: اگر بتوانیم انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی برگزار کنیم، عرصه‌های جدیدی برای گره‌گشایی از مشکلات کشور در مقابل ما باز می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا مرتضوی عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه رابطه اعتمادآمیز بین معلمان و جامعه یک ظرفیت مهم است، افزود: اگر بتوانیم انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی برگزار کنیم، عرصه‌های جدیدی برای گره‌گشایی از مشکلات کشور در مقابل ما باز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه همه دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی برای افزایش مشارکت در انتخاب است و این مهم باید به طور ویژه در دستور کار مدیران دستگاه‌ها قرار گیرد.

استاندار اصفهان، داشتن نگاهی که موجب تولید ایده‌های جدید شود را در مدیران بسیار ارزشمند دانست و افزود: تناسب نداشتن شغل فارغ‌التحصیلان با رشته‌های تحصیلی آن‌ها از مشکلات اساسی جامعه امروز است.

مرتضوی با بیان اینکه ورودی‌های هنرستان کشاورزی و دانش‌آموختگان آن به فعالان بخش کشاورزی تبدیل شوند، گفت: برای سالهای آینده نیز باید با برنامه‌ریزی دقیق، موضوع تأمین اعتبار برطرف شود که لازم است موضوع در موعد مقرر طرح شود.

استاندار اصفهان با اشاره به برپایی جشنوارۀ مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در هفته‌گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیریت صحیح این برنامه‌های سنگین، نشان داد توان مدیریت خوبی در مجموعه استان اصفهان وجود دارد و کار متفاوتی در این زمینه انجام شد که مورد تقدیر وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه اصفهان در هنرستان تحصیل خواهند کرد

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان هم در این مراسم گفت: امسال پیش‌بینی می‌ شود که بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه استان به ثبت‌نام در هنرستان‌ها گرایش یابند.

محمدرضا ابراهیمی با اشاره به تاسیس هنرستان کشاورزی با کمک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این مهم می‌تواند گام مؤثری در راستای تقویت رشته‌های کشاورزی و تربیت نیروی متخصص باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پنج هنرستان کشاورزی در اصفهان دایر است، یادآور شد: این هنرستان می‌تواند با جذب نیروهای جوان و مستعد به مأمنی برای تربیت نیروی متخصص در این حوزه تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه با اشاره به پایین آمدن ‌سن ابتلا به آسیب‌های اجتماعی، میز نماد (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان) را یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: از طریق میز نماد می‌توان مداخلات مؤثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشت.

وی خاطرنشان کرد: نهادهایی مثل دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، سپاه پاسداران و در مجموع ۱۴ واحد در این میز مشارکت دارند تا هریک به نحوی در کاهش آسیب اجتماعی مشارکت کنند.

ابراهیمی در ادامه یکی از اقدامات آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی آتی را پروژه مهر عنوان‌ کرد وگفت: این پروژه بخش‌های مختلفی نظیر نیروی انسانی تا فضای فیزیکی مدرسه را در برمی‌گیرد.

به گزارش ایرنا، یکصدوهفتادونهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فرهنگیان، مدیرکل جهاد کشاورزی و دیگر اعضا برگزار شد.

بررسی وضعیت طرح نماد، پروژه مهر ۱۴۰۳، موضوع تأسیس هنرستان کشاورزی و سایر موضوعات ارجاعی به دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان از جمله دستورات این جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha