انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز «تهران» مناسب است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای فرهنگ عمومی انتخاب ۱۲ بهمن را به عنوان روز «تهران» مناسب دانست و گفت: تاثیر این روز مهم بر پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و روزی است که در ایران و جهان شناخته شده و مهم است.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد عصر سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در شورای فرهنگ عمومی استان تهران در سخنانی با اشاره به نامگذاری روزی به نام «تهران» در تقویم اظهار کرد: باید روزی را برای این نامگذاری انتخاب کنیم که در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تهران و کشور تعیین کننده است.

وی به روز تعیین تهران به عنوان پایتخت اشاره کرد و ادامه داد: این روز بسیار مهم است و باید در شهرداری این روز برجسته شده و توسط شورای شهر و شهرداری گرامی داشته شود، اما نمی‌توان این روز را با ۱۲ بهمن مقایسه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه ۱۸ شهریور جریان انقلاب در مبارزه با طاغوت در کشور شکل گرفت، افزود: ۱۸ شهریور نیز روز مهمی است، اما روز ۱۲ بهمن ماه نیز در تاریخ انقلاب اسلامی تعیین کننده است، که در برابر ناباوری‌ها حضرت امام(ره) وارد تهران شدند و پیروزی انقلاب اسلامی تسریع شد.

انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز «تهران» مناسب است

وی به استقبال پرشور مردم از امام راحل در فرودگاه در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ اشاره کرد و گفت: آثار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز ۱۲ بهمن نه فقط در تهران که در سراسر جهان منعکس شده است و با فاصله نسبت به دیگر روزهای تقویم، می‌توان این روز را تأثیرگذار دانست، ۱۲ بهمن روز پر اثر و پرشوری بود و وزن سیاسی سنگینی در ایران، منطقه و جهان دارد.

ربیس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه ۱۲ بهمن برای مردم ایران و جهان شناخته شده است، افزود: اگر ۱۲ بهمن را به عنوان روز تهران انتخاب کنیم، دیگر نیازی نیست، در کنار آن یک پیوستی قرار دهیم، که چرا این روز انتخاب شده است، زیرا جایگاه ۱۲ بهمن برجسته و پررنگ است و ضمن احترام به سایر روزها، بهترین روز برای نامگذاری به نام روز «تهران» ۱۲ بهمن است.

وی اسلامیت و جمهوریت را ۲ رکن تفکیک ناپذیر در جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: اگر جایگاه اسلامیت نظام با رهبری یک ولی فقیه جامع‌الشرایط نبود، در چهار دهه اخیر جمهوریت در این کشور نهادینه نمی‌شد، این اسلامیت نظام است، که پاسدار جمهوریت است و این جمهوریت نظام است، که پاسدار اسلامیت است و اگر مردم در صحنه‌های دوران پر فراز و نشیب انقلاب حضور نداشتند، بدون تردید امروز این منزلت را در کشور شاهد نبودیم.

انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز «تهران» مناسب است

با انتخاب شایسته‌ترین فرد راه را برای تداوم مسیر رییس جمهور شهید هموار کنیم

امام جمعه موقت تهران صندوق‌های رای را از مصادیق بارز جمهوریت نظام اسلامی دانست و گفت: امیدواریم در انتخابات پیش رو شاهد حرکت عظیم ملت ایران در تکمیل حماسه تشییع شهدای خدمت باشیم و با حضور معنادار مردم پای صندوق رای شاهد افزایش مشارکت در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد از ملت و نیز مدیران و مسوولان کشور خواست، با همه توان در این عرصه حضور پیدا کنند و با انتخاب شایسته‌ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور راه را برای تداوم مسیر رییس جمهور شهید هموار کنند.

انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز «تهران» مناسب است

هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای پرداختن به مظلومیت مردم فلسطین است

ربیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این نشست، هفته افشای حقوق بشر آمریکایی را یک فرصت برای پرداختن به مظلومیت مردم فلسطین دانست و گفت: یکی از مصادیق حقوق بشر آمریکایی جنگ غزه و فلسطین است، باید در تجمعات، جلسات و مراسم به موضوع فلسطین به عنوان یکی از مصادیق بارز جنایات آمریکا بپردازیم.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی از برگزاری مراسم و جشن‌های بزرگ میدانی و تجمعات و دیدار با مومنین و سادات به مناسبت عید غدیر در سطح شهر و استان تهران خبر داد و افزود: در ایام پیش رو تراکم مناسبت‌ها را داریم، دهه امامت و ولایت پیش روی ما است، هفته افشای حقوق بشر آمریکایی است، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نیز اربعین شهدای خدمت را پیش رو داریم.

وی ادامه داد: هفته افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تیر ماه، سالروز سوءقصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران آغاز و به همین مناسبت در این مسجد مراسم ویژه ای برگزار می‌شود و مقدمات آن نیز فراهم شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: هفتم تیر ماه نیز سالروز شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی در حزب جمهوری اسلامی سابق است، که صبح چهارشنبه ششم تیر ماه در یادمان این شهدا در سرچشمه تهران مراسم برگزار خواهد شد و در کنار این مراسم یاد شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی به عنوان شاگرد شهید بهشتی نیز گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: عصر پنجشنبه هفتم تیر ماه مراسم نثار گل بر مزار شهدا در بهشت زهرا(س) را خواهیم داشت و برنامه‌های مهم تبیینی در جهت افشای حقوق بشر آمریکا نیز پیشنهاد شده است.

حجت‌الاسلام محمودی هفته افشای حقوق بشر امریکایی را یک فرصت برای پرداختن به مظلومیت مردم فلسطین دانست و گفت: یکی از مصادیق حقوق بشر آمریکایی جنگ غزه و فلسطین است، باید در تجمعات، جلسات و مراسم به موضوع فلسطین به عنوان یکی از مصادیق بارز جنایات آمریکا بپردازیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha