مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی: حزب الله، یک ارتش پیشرفته و بی‌نظیر است

تهران- ایرنا- رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) نسبت به توانمندی نظامی مقاومت لبنان اذعان کرد و حزب‌الله را یک ارتش پیشرفته و بی نظیر دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، «گیورا آیلاند» امروز در این باره اذعان کرد: حزب الله بین ۷۰ تا ۸۰ هزار رزمنده سازمان یافته، آموزش دیده، بسیار مجهز و آماده دارد.

آیلاند همچنین ادعا کرد: حزب الله در سال های اخیر با حمایت ایران، دو شکاف در زمینه تفاوت توانمندی هایش با اسرائیل یعنی تسلیحات دقیق و پهپاد را از بین برده است.

این ژنرال سابق رژیم صهیونیستی همچنین گفت: سامانه هایی که حزب الله در اختیار دارند، دست کمی از پیشرفته ترین سامانه های اسرائیل ندارند.

آیلاند اذعان کرد: اسرائیل در صورت تلاش برای برای تعامل با حزب الله منحصرا براساس مفاهیم نظامی، مرتکب اشتباه خواهد شد.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای صبح امروز از ورود یک فروند پهپاد حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی و تصویربرداری موفقیت آمیز آن از پایگاه‌های حیاتی در بندر «حیفا» خبر دادند.

بر پایه این گزارش، این پهپاد پس از ثبت موفقیت‌آمیز تصاویر مهم به خاک لبنان بازگشته و این تصاویر را در اختیار رزمندگان مقاومت قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی نوشتند: حزب‌الله از منطقه بندر حیفا و برخی جزایر «کریوت» و پایگاه‌های مهم ارتش فیلمبرداری کرده است و فیلمی که حزب‌الله به نمایش گذاشت، ‌نشان می‌دهد یک پهپاد به نام «هدهد» بدون هیچ گونه زحمت و دردسری در حال تصویربرداری از مناطق مختلف اسرائیل است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، از جمله مواردی که پهپاد هدهد به تصویر کشیده، گنبدهای آهنین و پایگاه‌های مهم راهبردی در بندر حیفا است؛ فیلم حزب‌الله رنج‌آور است و سانسور مانع از پخش و انتشار آن است.

برخی رسانه‌های صهیونیستی آشکارا اعتراف کردند: حزب‌الله یکی از سخت‌ترین فیلم‌های ضبط شده در جنگ را منتشر کرد؛ فیلمی که مربوط به کشته‌ها و زخمی‌ها نیست بلکه توان اطلاعاتی حزب‌الله را نشان می‌دهد.

برخی دیگر از رسانه‌های صهیونیستی نیز نوشتند: در حالیکه حزب‌الله اجازه داد ما دو روز بخوابیم (وقفه دو روزه در عملیات حزب‌الله به دلیل عید سعید قربان)، این جنبش در حال تصویربرداری از مکان‌های راهبردی در منطقه حیفا بوده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» هم در این باره نوشت: حزب‌الله یک مستند استثنائی از یک پهپاد در بندر حیفا را که در حال رصد پایگاه‌های نظامی، فرودگاه و تجمعات غیرنظامی است، منتشر کرد.

همزمان با این تحولات و به دنبال افزایش ضربات حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی، یک هیأت عالی رتبه این رژیم با سفر به آمریکا خواستار چاره جویی برای این موضوع شد.

روزنامه عبری «معاریو» در این باره گزارش داد «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی امروز به آمریکا سفر کردند. این سفر تنها یک روز پس از سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی صورت می گیرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که مقامات این رژیم در کاخ سفید نشست هایی را با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزار خواهند کرد.

به نوشته معاریو، «یواو گالانت» وزیر جنگ این رژیم نیز قرار است هفته آتی در نشست هایی در وزارت دفاع آمریکا شرکت کند.

این سفرها در چارچوب رایزنی ها و مشورت ها بین آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه و نگرانی از گسترش رویارویی با حزب الله در شمال سرزمین های اشغالی صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha