مردم منطقه زلزله‌زده کاشمر شب را در خارج از منازل سر کنند

تربت حیدریه - ایرنا - سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از آماده سازی برای اسکان اضطراری سه هزار نفر خبر داد و گفت: مردم مناطق زلزله زده کاشمر برای حفظ ایمنی خود، شب را در خارج از منازل و در مناطق تعیین شده برای اسکان اضطراری سر کنند.

سیدرضا عباسی‌نیشابوری عصر سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا مستقر در منطقه زلزله زده کاشمر افزود: سه نقطه در شهر کاشمر که برای ساکنین محلاتی که تأثیر بیشتری از وقوع زمین‌لرزه پذیرفته برای اِسکان اضطراری آماده شده است.

وی ادامه داد: در روستای زنده جان کاشمر که در کنار این شهر واقع شده هم محل اسکان با ظرفیت ۲۰۰ خانوار پیش‌بینی شده است و چادرهای هلال احمر در محل های پیش‌بینی شده برای اِسکان اضطراری برپا شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: استقبال مردم حتی در روستای زنده جان از محل های اِسکان اضطراری پایین بوده که از مسئولان محلی خواسته شده خانوارها را برای شب گذرانی در این محل‌ها تشویق کنند.

براساس اطلاعات منتشره ظرفیت اسکان اضطراری سه هزار نفر در مناطق زلزله زده شهرستان کاشمر برای امشب فراهم شد که قابلیت افزایش دارد.

امامزاده سید مرتضی، آرامگاه شهید مدرس، ۲ ورزشگاه، پارک بانوان کاشمر و ۲ سالن ورزشی در روستای «زنده جان» از جمله مکان‌های اسکان اضطراری آماده‌سازی شده هستند.

ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه امروز زمین لرزه ای به بزرگی پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در عمق ۶ کیلومتری زمین حد فاصل شهرستان های کاشمر و خلیل آباد را لرزاند.

طبق اظهارات فرماندار کاشمر در این زمین لرزه چهار نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

همچنین بر اساس اخبار منتشر شده تاکنون در این زلزله ۱۲۰ نفر مصدوم شدند که بیشتر به صورت سرپایی مداوا شده اند و ۳۵ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری هستند.

جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha