۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85513336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد و بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۸
کد خبر: 85513336
وزش باد و بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید و بارش‌های رگباری از بعدازظهر امروز /چهارشنبه/ مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان اغلب مناطق استان هم اکنون صاف تا کمی ابری است که این شرایط از بعدازظهر با افزایش پوشش ابرها و بارش های رگباری و وقوع رعد و برق همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناپایداری های جوی در استان تا پایان هفته ادامه می یابد و کماکان انتظار بارش های پراکنده نیز وجود دارد، یادآور شد: بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شده است.

سلطانی اظهار داشت: هرچند بارش ها در استان فراگیر و گسترده نیست اما به صورت محلی و نقطه ای می تواند شدت زیادی داشته باشد که این وضعیت موجب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها می شود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد:‌ طی این مدت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و در ارتفاعات نیز به جهت وقوع رعد و برق حضور نیابند.

سلطانی ادامه داد: به لحاظ دمایی نیز در استان تا آخر هفته جاری تغییر قابل ملاحظه ای روی نخواهد داد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۵ و ۳۴ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۳ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۸ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۰ درجه،‌ سلطانیه ۱۴ و ۳۳ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha