۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85513342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آینده روشنی برای رشته بوکس در استان زنجان پیش بینی می‌شود

زنجان - ایرنا - نایب رییس هیات بوکس استان زنجان گفت: این رشته ورزشی در استان طی ۶ سال گذشته رشد ملموسی داشته است و آینده روشنی برای آن پیش بینی می‌شود.

امیرحسین صالحی زنجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موفقیت اخیر بوکسورهای استان، افزود: برای اولین ورزشکاران بوکس استان با حضور در مسابقات قهرمانی کشوری بزرگسالان چهار مدال رنگارنگ را در بین ورزشکاران ۳۲ استان کسب کردند.

وی اضافه کرد: تیم بوکس استان در این رقابت ها مقام اول تیمی را به دست آورد و برای اولین بار در استان تاریخ سازی کرد.

صالحی زنجانی اضافه کرد: مسابقات قهرمانی بوکس کشور به مناسبت بزرگداشت شهدای خدمت از ۲۵ تا ۲۹ خردادماه در سالن افراسیابی تهران برگزار شد که نتیجه آن به سود زنجانی ها رقم خورد.

این مسوول ورزشی ادامه داد: تیم اعزامی بزرگسالان استان زنجان با کسب مدال طلای محمد حسین حقی در وزن ۵۴ کیلو، نشان طلای محمد کمالی در وزن ۶۰ کیلو، مدال برنز پویا انصاری در وزن ۸۰ کیلو و نشان طلای طوفان شریفی در وزن ۹۲ کیلو در مجموع با سه نشان طلا و یک برنز، مقام اول تیمی این مسابقات را کسب کرد.

وی با بیان اینکه این دستاورد مهم از موفقیت این رشته ورزشی در استان حکایت دارد، اظهار داشت: نفرات برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت و سپس به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام خواهند شد.

بوکس یا مشت‌زنی یکی از رشته ورزشی رزمی انرژی بخش، هیجان انگیز و مفرح محسوب می شود که قدمت آن به قرن‌ها پیش بر می گردد و طرفداران زیادی دارد چراکه از تکنیک های این ورزش که شامل حرکات، مشت زنی و جا به جا کردن بدن و جاخالی دادن است در آموزش های دفاع شخصی، مبارزه و آمادگی های جسمانی استفاده می شود.

بهبود سلامت بدن به خصوص قلب، تقویت قوای جسمانی، کالری سوزی، بهبود تعادل و هماهنگی اعضای بدن، کاهش فشار خون و اضطراب از اثرات فراوان فعالیت در این رشته ورزشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha