پلیس فتا خوزستان نسبت به انتشار دهندگان شایعات انتخاباتی هشدار داد

اهواز- ایرنا - رِیس پلیس فتا خوزستان گفت: هموطنان از هرگونه انتشار کذب و شایعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در فضای سایبری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مهم ترین جرایم مرتبط با موضوع انتخابات در فضای سایبری، انتشار اکاذیب، اخبار جعلی، شایعات و غیره است.

وی افزود : مواردی نظیر ترویج شایعات و دروغ پراکنی، تهمت و افترا، انتشار اخبار در راستای تشویش اذهان عمومی، انتساب مطالبی خلاف حقیقت به افراد و پخش هر گونه مستندات جعلی در فضای مجازی به گونه ای که باعث اهانت و توهین به شهروندان شود، از جمله مصادیق نشر اکاذیب در فضای سایبری است.

رییس پلیس فتا خوزستان با اشاره به اینکه طبق قانون، هرگونه انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

سرهنگ حسینی در توصیه به شهروندان گفت: هم استانی‌ها تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی، از درستی و صحت آن مطمئن باشند و برای این کار به رسانه‌های رسمی رجوع کنند.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان، اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha