۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85513536
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه دهه ولایت در همدان تدوین شد

همدان-ایرنا- دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان همدان گفت: همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت ۱۲۰ عنوان برنامه در این استان با مشارکت مردم و مسئولان تدارک دیده شد.

حجت الاسلام حمیدرضا نامور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عید سعید غدیرخم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در سطح جامعه، جشن های ویژه ایام قربان تا غدیر خم باید هر چه با شکوه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال واقعه غدیرخم با زبان هنر موجب ماندگاری در ذهن مردم خواهد شد و به نهادینه‌تر شدن فرهنگ غدیر کمک می‌کند ادامه داد: خطبه غدیر در دهه امامت هر شب در یک مسجد شاخص بعد از نماز مغرب و عشا بازخوانی می شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان همدان از اعزام مبلغان به مساجد و روستاها در طول دهه امامت خبر داد و افزود: با توجه به همزمان بودن ایام دهه ولایت با انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت این موضوع هماهنگی با سخنرانان و مداحان با اهمیت موضوع، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص انتخاب اصلح و مشارکت پرشور در انتخابات، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام نامور ادامه داد: برپایی ایستگاه صلواتی مساجد توسط امور مساجد استان و نیز راه اندازی ۱۱۰ غرفه در روز عید غدیر شامل غرفه‌های فرهنگی و ایستگاه صلواتی با اجرای برنامه متنوع به مدیریت ستاد مردمی غدیر پیش بینی شده است.

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه دهه ولایت در همدان تدوین شد

وی اظهار کرد: جشن‌های بزرگ در فضای باز از جمله شب عید غدیر در آرامگاه باباطاهر، روز عید غدیر در میدان امام خمینی(ره) و شام عید غدیر در آرامگاه بوعلی با همکاری شهرداری، ارگان‌ها و مجموعه‌های مردمی موسسه آل طه برگزار می شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان همدان گفت: مسابقه کتابخوانی در روز عید غدیر در بستر فضای مجازی با اهدا جوایز نفیس، راه اندازی پویش‌های مختلف در بستر مجازی از جمله پویش هر خانه یک پرچم هر خانه یک جشن و هر خانه یک سفره اطعام در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام نامور افزود: نصب بنرها و فضاسازی محیطی در شهرستان های استان با همکاری دفاتر ائمه جمعه شهرستان‌ها صورت گرفته است.

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه دهه ولایت در همدان تدوین شد

جشن ویژه دختران در پشت بام آرامگاه بوعلی سینا

وی اظهار کرد: جشن ویژه دختران در پشت بام آرامگاه بوعلی سینا در عصر روز پنجشنبه سی و یکم خرداد همراه با برنامه‌های متنوع از جمله گروه سرود، سخنرانی و مدیحه سرایی با همکاری میراث فرهنگی و معاونت فرهنگی شهرداری همدان برپا می شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان همدان گفت: اطعام و توزیع کمک‌های معیشتی توسط گروه‌های مردمی و خیران، برگزاری وبینارهای مجازی با مباحث تخصصی مربوط به غدیر از جمله استنادات غدیر با همکاری موسسه احیاء با موضوع حکمرانی امیرالمومنین و سلوک سیاسی آن حضرت با ارائه اساتید از قم پیش بینی شده است.

حجت الاسلام نامور گفت: حضور در خانه سالمندان و اجرای برنامه‌های متنوع یک روز قبل از عید غدیر با همکاری مجموعه خواهران انقلابی و بنیاد حضرت مهدی (عج) همدان و اجرای جشن فرهنگی با حضور در بند خواهران زندان با همکاری موسسه فصل غدیر و مدیر کل زندان‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: حضور کارشناسان و اساتید برجسته در صدا و سیما و راه اندازی کاروان خودرویی، موتور سواری و دوچرخه سورای در عصر عید غدیر توسط جامعه القرآن همدان موسسه آل طه پیش بینی شده است.

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه دهه ولایت در همدان تدوین شد

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان همدان گفت: دوره آموزش معارف دینی با عناوین ️دین شناسی، ️کلام شناسی ️و شیعه شناسی در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی همراه با اعطای گواهی پایان دوره به شرکت کنندگان و نیز جشن های غدیری با برنامه‌های متنوع توسط قرارگاه مردمی غدیر در باغ موزه دفاع مقدس سه شب منتهی به عیدغدیر برگزار می شود.

غدیرخم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام(ص) پس از انجام مناسک حج در حجه‌الوداع هنگام رسیدن به این محل دستور توقف کاروان‌ها را دادند و در سخنرانی مهمی حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی و برادر و جانشین خودشان از جانب پروردگار عالم معرفی کردند.

این واقعه که در تاریخ ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری رخ داد، از سوی شیعیان به عیدغدیرخم شهرت یافته است.

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در این اجتماع فرمودند: هر آن کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha