استاد اوسمار به جمع گزینه‌های هدایت پرسپولیس اضافه شد

تهران-ایرنا- به نظر می‌رسد مارکوس پاکتای برزیلی گزینه اصلی هدایت پرسپولیس است و این مربی که قهرمانی‌های متعددی در کارنامه دارد، نزدیکترین فرد برای تصدی این صندلی است.

به گزارش ایرنا، بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر، اوسمار ویرا سرمربی برزیلی این تیم که در نیم فصل دوم این رقابت‌ها هدایت سرخ‌پوشان را برعهده داشت در شرایطی که انتظار می‌رفت قرارداد خود را تمدید کند بعد از سفر به برزیل اعلام کرد شرایط برای ادامه همکاری وی و سرخ‌پوشان وجود ندارد و خیلی زود از این تیم جدا شد.

باشگاه از همون روزهای نخست جدایی اوسمار مذاکرات را با گزینه‌های جانشینی وی ‌آغاز کرد. دراگان اسکوچیچ سرمربی اسبق تیم ملی و یان فنت‌شیپ سرمربی تیم فوتبال آژاکس هلند دو گزینه مهم و اصلی باشگاه بودند که با توجه به روند مذاکرات حضور آنها در پرسپولیس منتفی شود.

با پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد مارکوس پاکتا سرمربی سابق تیم ملی عربستان نزدیک‌ترین گزینه به باشگاه پرسپولیس برای جانشینی اوسمار است. این مربی سابقه حضور در تیم‌های همچون فلامینگو برزیل، بوتافوگو برزیل، الهلال عربستان، الغرافه قطر و بلوزداد را در کارنامه خود دارد.

مارکوس پاکتا نام آشنایی برای اهالی فوتبال در ایران است. بخصوص تیم‌های که در سال‌های اخیر قصد تغییر روی نیمکت خود را داشتند و سراغ این برزیلی پرافتخار رفته‌اند. پاکتا اوائل قرن بیست و یکم میلادی نام خود را در برزیل سر زبان‌ها انداخت. او بعد از طی دوره‌های مربیگری، سال ۲۰۰۳ و همراه تیم زیر ۲۰ سال برزیل توانست عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کند.

یک سال بعد پاکتا تیم زیر ۱۷ سال برزیل را به قهرمانی جهان رساند. سال ۲۰۰۵ پاکتا راهی فوتبال آسیا شد و هدایت الهلال را پذیرفت. همراه الهلال قهرمان جام حذفی و لیگ برتر عربستان شد و اولین افتخار خود را در قاره کهن به دست آورد.

استاد اوسمار به جمع گزینه‌های هدایت پرسپولیس اضافه شد

نکته جالب توجه در مورد پاکتا این است که اوسمار از شاگردان این مربی برزیلی بود و همچنین جرسی انیسیو مربی دروازه‌بانان پرسپولیس نیز دستیار وی در تیم بوتافوگو بوده است.

افتخارات این مربی به شرح زیر است:

قهرمانی جام حذفی و لیگ حرفه‌ای عربستان با الهلال در سال ۲۰۰۴/۰۵

قهرمان لیگ ستارگان قطر با الغرافه در سال ۲۰۰۷/۰۸

قهرمانی لیگ ستارگان قطر و جام حذفی قطر با الغرافه در سال ۲۰۰۸/۰۹

قهرمان جام حذفی قطر با الریان در سال ۲۰۰۹/۱۰

قهرمان لیگ برتر الجزایر با بلوزداد در سال ۲۰۲۱/۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha