۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85513713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الگوی مبارزه با آسیب های اجتماعی متناسب با لرستان تدوین شود

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: الگوی مبارزه با آسیب های اجتماعی در سطح استان متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه تدوین شود.

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی در استانداری لرستان بیان کرد: برای تدوین الگوی مبارزه با آسیب های اجتماعی از دستورالعمل های ابلاغی وزارت و هرجا نیاز است از اطلاعات و آمار موجود در داخل استان بهره برداری شود.

وی افزود: برای تدوین این الگو معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران شهرستان های با بیش ترین معضل اجتماعی در جلسه ای تخصصی اقدام کنند.

استاندار لرستان اظهار داشت: یک الگوی کوتاه مدت و یک الگوی بلندمدت در این جلسه تخصصی باید به تفکیک هر آسیب اجتماعی و با اولویت اهمیت آسیب ها تدوین و به دستگاه ها ابلاغ شود.

شفقت همچنین اجرای برنامه های محله محور و مدرسه محور را در مبارزه و کنترل آسیب های اجتماعی موثر دانست و گفت: برنامه های محله محور به ویژه در مناطق کم برخوردار شهرها با مدیریت فرمانداران و برنامه های مدرسه محور در مدارس مناطق محروم شهرها با مدیریت مسئولین آموزش و پرورش اجرا و گزارشی از این اقدامات در جلسه ی آتی کارگروه تشریح شود.

وی استفاده از ظرفیت های مردمی را یکی دیگر از رویکردهای مهم مبارزه با آسیب های اجتماعی دانست و عنوان کرد: هر زمان در برنامه ای از کمک های مردمی استفاده شد اقدامات بهتر و موثرتر انجام شد لذا در مسیر مبارزه با آسیب های اجتماعی باید از این ظرفیت نیز استفاده و بخشی از کارها را به مردم واگذار کرد.

استاندار لرستان تأکید کرد: باید در صورت نیاز از ظرفیت های رسانه ها برای شناسایی هر چه بیشتر و آگاهی رسانی به مردم نیز استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha