زیرساخت ارتباطی در شعب اخذ رای خراسان جنوبی فراهم است

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ارتباطات ثابت و همراه در شعب اخذ رای استان برقرار شده است و اکنون مشکلی به لحاظ زیرساخت ارتباطی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان افزود: زیرساخت ارتباطات برای اخذ رای مردم بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه دستگاه‌های متولی پای کار هستند.

وی گفت: دستگاه‌های احراز هویت و تعرفه‌های مورد نیاز به اندازه کافی از مرکز به خراسان جنوبی منتقل و تامین شده‌ است که در زمان مقتضی به فرمانداری‌ها منتقل خواهد شد و به اندازه کافی تعرفه رای در استان تامین شده‌ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر همراهی و تعامل همه متولیان در زمینه برگزاری انتخابات باشکوه و سالم در استان بیان کرد: باید مسوولان شعب، رای تک تک افراد را حتی در مناطق دوردست اخذ کنند.

وی با اشاره به تشکیل منظم جلسات ستاد انتخابات استان افزود: با اقدامات انجام شده و پیش‌ بینی‌های صورت گرفته آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در استان وجود دارد و نیروی کافی برای تامین امنیت انتخابات توسط فراجا تامین شده است.

طالبی عنوان کرد: پشتیبانی‌های لازم برای برگزاری انتخابات توسط کمیته پشتیبانی انجام شده و عمده پشتیبانی‌ها به صورت متمرکز انجام می‌شود.

وی گفت: رصد و مراقبت‌های امنیتی و انتظامی انجام می‌شود که تاکنون در این خصوص مشکلی نداشته‌ایم اما رصد و مراقبت‌ باید مداوم باشد.

زیرساخت ارتباطی در شعب اخذ رای خراسان جنوبی فراهم است

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی ادامه داد: همه حفاری‌ها در هفته منتهی به هشتم تیر ماه باید تعطیل و به بعد از انتخابات موکول شود.

وی گفت: صندوق‌ها حداقل ۲ ساعت قبل از اخذ رای در شعب مستقر شود تا اعضای شعبه مقدمات لازم برای رای گیری را فراهم کنند، نباید شعبه‌ای داشته باشیم که صندوق‌ها بعد از ساعت ۶ صبح روز انتخابات در محل شعبه مستقر شده باشند.

طالبی عنوان کرد: تا هشتم تیر مناسبت‌های خوبی داریم که باید از این ظرفیت برای افزایش مشارکت در انتخابات نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی افزود: مجریان و ناظران حق اینکه له یا علیه نامزدی موضع گیری کنند را ندارند اما در مورد مولفه‌های کلی انتخابات از جمله مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت همه ما مسوول هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدام مدیران برای انعکاس عملکردها و پروژه‌های عمرانی استان در راستای افزایش امید آفرینی در جامعه موثر است.

وی اظهار کرد: اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری فقط با کارت ملی یا شناسنامه انجام خواهد شد و چنانچه شناسنامه افراد قدیمی است حتما کد ملی خود را به همراه داشته باشند.

طالبی گفت: اداره‌ کل ثبت احوال استان آمادگی کامل ارائه خدمات در دو شیفت را تا پایان روز رای گیری دارد.

وی اضافه کرد: سامانه‌های مختلف در موضوع انتخابات برای ما خیلی مهم است و تدابیر امنیتی سامانه‌ها به صورت ویژه لحاظ شود.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهور، روز جمعه هشتم تیر امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و ۷۷۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان خراسان جنوبی پیش بینی شده که ۶ شعبه نسبت به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha