معاون بسیج مستضعفین: سلاح‌ هسته‌ای، ناکارآمدترین سلاح دنیاست 

اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی در دنیای امروز بعنوان ناکارآمدترین تسلیحات نظامی محسوب می‌شود.   

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین‌ معروفی روز چهارشنبه در ویژه برنامه گرامیداشت«روز ملی بسیج اساتید» به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در تالار «ابن سینا» دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: جمهوری اسلامی و ملت ایران از قربانیان سلاح‌های کشتار جمعی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی یکی از اعضای باشگاه صلح‌آمیز هسته ای دنیاست و با وجود اینکه می‌دانند ایران هیچگاه بدنبال دستیابی به اینگونه سلاح‌ها نبوده و نیست اما موضوع سلاح‌ هسته‌ای جز بهانه‌ای علیه کشور ما نیست.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: ظلم و ستم بزرگی که در دوران جنگ تحمیلی بر اثر استفاده دشمن از سلاح‌ شیمیایی علیه رزمندگان و مردم بخشی از شهرهای ما وارد شد را هرگز نمی‌توان فراموش کرد.

وی اضافه کرد: ما بر اساس فتوای امام، دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی را حرام می‌دانیم.

سردار معروفی تصریح کرد: امروز دعوای دشمنان بر سر علم و پیشرفت علمی ایران است و در حالی که کشور ما را محاصره کرده‌اند، ایران به این همه عظمت و پیشرفت‌ در عرصه‌های مختلف دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران هوشمند هستند و در ۴۶ سال گذشته ثابت کردند که هرگاه منافع ملی و اعتقاداتشان در خطر باشد، از منافع خود دفاع خواهند کرد.

معاون سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مردمی بودن، رسالت‌محوری و دوری از محافظه‌کاری بعنوان شاخصه‌های یک مدیر انقلابی افزود: شهید رئیسی رییس جمهوری به تمام معنا مردمی بود که فاصله بین صف و ستاد را کاست.

وی بیان کرد: اولویت امروز ما تلاش برای بالابردن مشارکت شهروندان در انتخابات است و همه دنیا در این دوران برای مشاهده عملکرد ملت ایران به نظاره نشسته‌اند.

سردار معروفی تاکید کرد: امروز نیازمند حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات هستیم چرا که حضور حداکثری امنیت‌آور است و دست برتر، تولید قدرت، امنیت و آسایش را برای ملت ایران به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه امروز به حضور معنادار و هوشمندانه ملت ایران مانند ۴۶ سال گذشته نیاز داریم، تصریح کرد: اساتید بسیجی دانشگاه‌ها در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند و باید سووالات و گره‌های ذهنی جوانان را در جلسات مختلف کوچک و خانوادگی باز کنند.

به گزارش ایرنا، ویژه برنامه گرامیداشت «روز ملی بسیج اساتید» به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

مصطفی چمران از شخصیت‌های مبارز انقلاب اسلامی، وزیر دفاع دولت موقت جمهوری اسلامی و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود.

شهید چمران خدمات بسیار موثری در جنگ عراق علیه ایران داشت و سرانجام در خرداد سال ۱۳۶۰ بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جبهه‌های جنگ به شهادت رسید.

در مراسم امروز از ۴۰ استاد برجسته علمی و فرهنگی دانشگاه های استان اصفهان تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha