اسبقیان: مشکلی در رابطه با فعالیت ناطق‌نوری وجود ندارد/ فدراسیونی به نام راگبی نداریم

تهران- ایرنا- معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: عباس ناطق‌نوری سابقه قهرمانی دارد و با توجه به مکاتباتی که با فدراسیون جهانی داشتیم هیچ مشکلی در خصوص انتخاب او وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدشروین اسبقیان امروز (چهارشنبه) در حاشیه مجمع انتخابات فدراسیون‌های انجمن‌های ورزشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شایعاتی که در خصوص مدرک تحصیلی یکی از کاندیداها مطرح شده بود، وظیفه داشتم به عنوان رئیس مجمع آن را بررسی تا شک و شبه اعضا برطرف شود. دانشگاهی که وی مدرک گرفته، اصالت آن را تایید کرده بود. اما مدرک اصلی باید به رویت ما می‌رسید بنابراین با دوستان جلسات متعددی گذاشتیم. از طرفی نیز کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود حداقل باید ۵ سال در یک فدراسیون در حوزه مدیریت فعالیت داشته باشد و از همین رو چند نفر نیز شرایط احراز را نداشتند.

وی در واکنش به اعتراض برخی از نامزدها به انتخاب عباس ناطق‌نوری به عنوان رئیس فدارسیون اظهار داشت: وی سابقه قهرمانی دارد و بررسی‌های که انجام دادیم با حضور مدیرکل دفتر حقوقی بوده و با توجه به مکاتباتی که با فدراسیون جهانی داشتیم هیچ مشکلی در خصوص انتخاب او وجود ندارد.

معاون وزیر ورزش همچنین در خصوص تعیین تکلیف فدراسیون‌ها تا پایان مرداد ماه عنوان کرد: ما قولی دادیم و تا زمانی که هستیم آن را انجام می‌دهیم. تاکید سرپرست ریاست جمهوری نیز بر این است که ما به هیچ وجه کارهای خود را تاخیر نیاندازیم. از روز اولی که این اتفاق تلخ رخ داد شما شاهد هستید هیچ دستگاه اجرایی کار خود را تعطیل نکرده است.

اسبقیان در واکنش به انحلال فدراسیون راگبی نیز عنوان کرد: از نظر قوانین بین‌المللی هیچ فرقی بین انجمن و فدراسیون نیست. بنابراین ما انحلال فدراسیون را بر اساس قانون و اهداف وزارت ورزش و نظرات کارشناسی اعلام کردیم. براساس آمار فدراسیون پزشکی ورزشی، ورزشکاران سازماندهی شده در راگبی ۲۴۸ نفر است. بنابراین انجمنی که می‌خواهد فدراسیون شود باید ظرفیت لازم را داشته باشد که ما بتوانیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم و باید بگویم فدراسیونی به نام راگبی وجود ندارد.

وی در خصوص اینکه فدراسیون جهانی تیروکمان از فدراسیون کشورمان خواسته تا فعالیت جانبازان و توان‌یابان در این رشته به زیر مجموعه فدراسیون بازگردد، بیان کرد:‌ برنامه‌ریزی و کارهای بین‌المللی جانبازان و توان‌یابان در این رشته همچنان زیر نظر فدراسیون تیروکمان است. در این خصوص نیز کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان خواسته تا مسابقات پارالمپیک فعالیت این رشته فعلا زیر نظر فدراسیون جانبازان و توانایابان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha