بازطراحی رشته‌های دانش‌آموزان باید به تصویب شورای عالی برسد

تهران -ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ادغام رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی دوره متوسطه دوم باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد.

محمدمهدی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره بازطراحی رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی اظهار کرد: این موضوع همچنان در حال بررسی کارشناسی است و هنوز نهایی نشده البته معتقدیم ساختار دوره متوسطه دوم نیازمند بازنگری در شاخه نظری و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: در آموزش مهارتی (هنرستان‌ها) با اختیارات وزارت آموزش و پرورش تغییراتی را متناسب با نیاز بازار کار انجام دادیم اما در شاخه نظری هنوز جمع‌بندی نهایی انجام نشده است و تغییرات باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش هم برسد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بازطراحی شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی متوسطه دوم از سال گذشته در دستور کار وزارت آموزش و پرورش بود و در دوره دوم متوسطه ادغام رشته‌های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک باتوجه به قرابت محتوایی، مدنظر است.

وی افزود: این موضوع شاید در سال ۱۴۰۳ در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود اما اجرای آن از سال ۱۴۰۴ خواهد بود.

بازطراحی رشته‌های دانش‌آموزان باید به تصویب شورای عالی برسد


به گزارش ایرنا، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش پیشتر با اشاره به در دستور کار بودن بازطراحی شاخه‌ها و رشته‌های متوسطه دوم از سال گذشته، از ادغام و کاهش رشته‌های فعلی شاخه نظری خبر داده و اعلام کرده بود که درصورت نهایی شدن تصمیمات، ممکن است از ۲ سال آینده، ادغام رشته‌های نظری اجرایی شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام رشته ریاضی و تجربی با توجه به متفاوت بودن دروس تخصصی امکان پذیر است؟! گفته بود: اکنون اشتراکات این ۲رشته بسیار زیاد است، به عنوان مثال در پایه دهم فقط ۴ واحد درسی اختلاف بین رشته‌های ریاضی و تجربی وجود دارد و عمده محتوای درسی همپوشانی دارد، اگر نگاه نیمه تخصصی به دوره متوسطه دوم داشته باشیم نیاز به تفکیک این دو رشته نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha