ارائه خدمت به ۳۲ هزار بیمار زمین‌گیر در سال ۱۴۰۲

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: کمیته امداد سال گذشته به ۳۲ هزار و ۶۳۴ هزار نفر از جامعه هدف در قالب بیماران زمین‌گیر خدمت ارائه داد.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد، حسین خدرویسی با بیان اینکه این خدمات با سرانه پنج میلیون ریال برای بیماران زمین‌گیر پرداخت شد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۷ میلیارد تومان به این منظور اعتبار پرداخت شد.

وی همچنین در مورد خدمات فرانشیز ارائه شده به مددجویان گفت: در رابطه با خدمات فرانشیز، سال گذشته یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۴۰۷ مورد خدمت به جامعه هدف ارائه شد.

وی اظهارکرد: در خصوص هزینه مراکز درمانی نیز ۱۰۲ هزار مورد هزینه مددجویان از سوی کمیته امداد تقبل و پرداخت شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از حمایت این نهاد از ۸۶ هزار مددجوی دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر داد.

ارائه خدمت به ۳۲ هزار بیمار زمین‌گیر در سال ۱۴۰۲

به گزارش ایرنا پیش از این نیز خدرویسی از حمایت این نهاد از ۸۶ هزار مددجوی دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر دادبود و تاکید کرد : در سال ۱۴۰۱ دولت با تصویب مجلس شورای اسلامی، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت را تاسیس و در نیمه دوم همان سال آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: تاکنون سازمان بیمه سلامت با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت بیش از ۱۱۳ نوع بیماری را شناسایی و سازمان‌های بیمه‌گر را ملزم به نشان‌دار کردن آنها کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، تصریح کرد: ۸۶ هزار و ۸۸۵ نفر از بیماران تحت پوشش کمیته امداد دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند که بیش از ۳۰ هزار نفر از آنها مشمول لیست بیماری‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شده‌اند.

خدرویسی اضافه کرد: از میان این ۸۶ هزار و ۸۸۵ نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج، ۳۲ هزار و ۶۳۴ نفر زمین‌گیر هستند که هزینه‌های درمان آنها بسیار بالاست و همچنین ۱۵ هزار نفر از این افراد دچار بیماری سرطان هستند.

به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، به جز کمک‌های صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، کمیته امداد طی سال گذشته برای هزینه درمان مددجویان خود ۷۲۲ میلیارد تومان مساعدت کرده که نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha