۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85514094
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه هزار مسکن روستایی سمنان در حال ساخت است

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85514094
سه هزار مسکن روستایی سمنان در حال ساخت است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در ساخت مسکن، گفت: سه هزار مسکن برای روستاییان استان در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی در هفتاد و یکمین در نشست شورای مسکن استان با موضوع بررسی تامین مسکن نیروهای مسلح سمنان، با اشاره به افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و واگذاری یکهزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت با حضور شهید رییسی در استان افزود: در بخش روستایی سه هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در استان ۲۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت و در شهر جدید ایوانکی برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان دامغان‌ طرح نهضت ملی مسکن ویلایی در حال اجرا است و تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز در حال اجراست.

استاندار سمنان تصریح کرد: بیش از ۲ هزار هکتار اراضی در استان به منظور ساخت نهضت ملی مسکن تامین شد.

رییس قرارگاه نیروهای مسلح کشور نیز در این نشست گفت: آیت الله رئیسی بر تامین مسکن اقشار مختلف مردم به‌ویژه نیروهای مسلح تاکید ویژه‌ای داشت.

سردار مجید ابن‌الرضا با اشاره به هزینه اجاره مسکن در سبد خانوار، به بیان برخی آمارهای پیشرفت فیزیکی طرح‌های نیروهای مسلح و تسهیلات اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان هم گفت: با توجه به تامین اراضی انجام شده در شهرهای استان، این اداره کل در شهرهای سمنان، دامغان، مهدیشهر و شهمیرزاد، برای واگذاری زمین به نیروهای مسلح به‌منظور ساخت مسکن آمادگی کامل دارد.

سیدمحمد حسینی طباطبایی افزود: ساخت ۷۵۰ واحدی مسکونی برای نیروهای مسلح در سایت ۵۵ هکتاری سمنان درنظرگرفته شده است.

استان سمنان سهمیه ساخت ۶۰ هزار واحدی از نهضت ملی مسکن طی چهارسال دارد که ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha