مازندرانی ها ۶۰درصد اعضای تیم ملی ورزش های رزمی را تشکیل می دهند

ساری- ایرنا- رییس انجمن های ورزش های رزمی مازندران با بیان اینکه ۱۲هزار نفر رزمی‌کار به صورت سازمان یافته در ۵۰رشته رزمی استان فعالیت دارند، گفت: در ۲ سال گذشته ۶۰ درصد از اعضای تیم ملی رشته های رزمی، مازنی ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید رضا باقری عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تا کنون ۶۷نفر از رزمی کاران مازندران عضو تیم ملی شدند.

وی با توضیح این که ۳۷نفر از ورزشکاران رزمی کار استان سال گذشته در مسابقات مختلف مدال ملی دریافت کردند، گفت:پنج نفر از مربیان تیم ملی رشته های رزمی نیز از مازندران هستند.

وی با ذکر این نکته که مازندران در بخش داوری و مربیگری ورزش های رزمی کشور نیز سرآمد است، ادامه داد: پارسال ۲ نفر از این استان به عنوان داور بین المللی به مسابقات خارج از کشور اعزام شدند.

رییس هیات انجمن های ورزشی های رزمی مازندران به برگزاری المپیک ورزش های رزمی و حضور مازندرانی ها در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: سال گذشته خانم سمانه خجسته و ایمان آقا پور در رشته پانکریشن و کراپلینگ سهمیه المپیک ورزش های رزمی ریاض را کسب کردند.

باقری با ذکر این نکته که از ۱۳۲رشته ورزشی فدراسیون ورزش های رزمی کشور ۵۰رشته رزمی در مازندران فعال است، گفت: با وجود ظرفیت و انگیزه بالای مازندرانی ها در رشته های رزمی، اما استان از خانه ورزش رزمی محروم است.

مازندرانی ها ۶۰درصد اعضای تیم ملی ورزش های رزمی را تشکیل می دهند

آیین تجلیل از۱۵۰ ورزشکار مدال آور مازندران با حضور رییس فدراسیون ورزش های رزمی

رییس هیات انجمن های ورزشی های رزمی مازندران از برگزاری آیین تجلیل از ۱۵۰ رزمی‌کار مدال آور استان خبر داد و گفت که این مراسم یکم تیرماه با حضور رییس فدراسیون ورزش های رزمی در ساری برگزار خواهد شد.

باقری با تاکید بر این که با توجه به تعدد رشته های ورزشی و ضرورت توسعه این ورزش در مازندران، تصریح کرد: مسوولان باید حمایت های ویژه ای در بخش قهرمانی ورزشکاران و مدال آوران رزمی کار داشته باشند.

وی رتبه مازندران را در بین انجمن های ورزش های رزمی کشور ممتاز توصیف کرد و گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده برای برگزاری مسابقات مختلف شهرستانی و استانی امروز فعالیت های غیر قانونی ورزش های رزمی در مازندران بسیار کم شده است.

این مسوول ورزش های رزمی مازندران خاطر نشان کرد: مسابقات ورزش های رزمی زیر زمینی در مازندران کاهش محسوسی یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha