۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85514152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصر مشارکت در نیروی عربی برای کنترل گذرگاه‌های غزه را تکذیب کرد

تهران- ایرنا- مصر امروز (چهارشنبه) اخبار مربوط به موافقت خود با مشارکت در یک نیروی عربی وابسته به سازمان ملل برای کنترل گذرگاه‌های نوار غزه را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری «القاهره» به نقل از یک منبع بلندپایه مصری اعلام کرد: آنچه برخی از رسانه‌ها درباره موافقت مصر برای مشارکت در یک نیروی عربی وابسته به سازمان ملل برای کنترل گذرگاه‌های نوار غزه منتشر کرده‌اند، صحت ندارد.

قاهره پیشتر بر عدم تعامل با طرف‌های فلسطینی و بین‌المللی در خصوص گذرگاه رفح و همچنین عدم هماهنگی با طرف اسرئیلی درباره این گذرگاه، تاکید کرده بود.

بر پایه این گزارش، مصر به تلاش‌های خود با هماهنگی قطر و آمریکا برای فعال کردن توافقنامه آتش‌بس و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس ادامه می‌دهد. قاهره به همه طرف‌های ذینفع اطلاع داده است که اصرار رژیم اشغالگر بر ارتکاب کشتار و تشدید تنش در رفح، روند مذاکره را تضعیف می‌کند که ممکن است پیامدهای وخیمی به دنبال داشته باشد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

مصر بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، رژیم اشغالگر پس از آنکه سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد را بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha