۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85514170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: شهادت پزشک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی جنایتی وحشیانه است

تهران- ایرنا- جنبش حماس امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای، شهادت «إیاد الرنتیسی» پزشک فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر را جنایتی وحشیانه دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «القدس العربی»، جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای شهادت «إیاد الرنتیسی» پزشک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که جنایت ترور الرنتیسی در زندان‌های صهیونیستی پس از گذشت چند ماه از بازداشت وی به همراه صدها پزشک و کادر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی توسط رژیم اشغالگر، مؤید وحشی‌گری این رژیم و رفتارهای جنایتکارانه آن علیه ملت فلسطین است.

حماس افزود که این جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کنار دیگر جنایت‌های آن برای هدف قرار دادن بخش‌ها و مراکز مختلف نوار غزه و در راستای نسل‌کُشی ملت فلسطین است.

حماس در این بیانیه از جامعه جهانی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های حقوقی بشردوستانه خواست تا این جنایت‌های وحشیانه را محکوم کنند.

این جنبش همچنین اقدام فوری برای اطلاع از سرنوشت صدها بازداشتی که رژیم صهیونیستی از بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها ربوده است، تلاش برای آزادی فوری آن‌ها و مجازات سران رژیم اشغالگر را خواستار شد.

منابع خبری سه‌شنبه شب (دیشب) از شهادت «ایاد الرنتیسی» رئیس بخش زایمان بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه، در بازداشتگاه رژیم صهیونیستی در عسقلان خبر دادند.

این منابع گفتند که الرنتیسی یک هفته پس از بازداشت توسط نظامیان رژیم صهیونیست در نوامبر گذشته، در مرکز تحقیق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در عسقلان به شهادت رسیده است.

تاکنون ده‌ها نفر از ساکنان نوار غزه که در جریان جنگ علیه غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت و به بازداشتگاه‌های این رژیم منتقل شده اند، تحت شکنجه به شهادت رسیده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha