۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85514210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: فرونشست زمین نتیجه مصرف بی رویه آب است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در بعضی از نقاط کشور به دلیل مصرف بی رویه، سفره‌های آب زیرزمینی آسیب دیده و نتیجه آن فرونشست زمین است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان گفت: مردم و خدمتگزاران باید با همدیگر همکاری متقابل داشته باشند چون همه یک خانواده هستند.

وی با اشاره به تولید بیشتر و شایسته که کار مسئولان است و انجام می‌دهند، افزود: در مصارف شخصی مردم و نهاد خانواده باید از اسراف و تبذیر خودداری کنند که اینها از جنبه‌های دینی و اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در بعضی از نقاط کشور به دلیل مصرف بی رویه سفره‌های آب زیرزمینی آسیب دیده و نتیجه آن فرونشست زمین است که اگر به شهرها سرایت کند هزینه‌های زیادی دارد.

وی گفت: این وضعیت نتیجه عملکرد مدیرانی است که به جای اینکه بر اساس علم و دانش عمل کنند سلیقگی عمل می‌کنند و بدون اینکه محاسبه کنند سفره‌های زیرزمینی دارای چه استعداد و ورودی آب است، مجوز حفر چاه می‌دهند و قنات‌های مردم را خشک می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در خراسان جنوبی نیز در جاهایی که اصلا استعداد ندارد، مجوز حفر چاه داده می‌شود در حالی که از آن طرف در شهر دُرح آب‌ها هم از روی زمین و هم از زیرزمین به سمت افغانستان می‌رود اما تاکنون برای مهار این آب‌ها و استفاده درست اقدامی نشده است.

وی گفت: کار شما دانش بنیان است نه هر گونه سلیقه و این خیلی کار مهمی است که امیدواریم با تلاش و زحمتی که می‌کشید و مردم هم با هماهنگی در مصارف شخصی از نظر مصرف، مصرف معقولی داشته باشند تا بتوانیم در زمینه انرژی صادرات داشته باشیم نه اینکه هرچه تولید شود، مصرف کنیم.

۲۵ تا ۳۱ خرداد هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha