وضعیت مصرف برق در هرمزگان به حالت قرمز درآمد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان در وضعیت قرمز مصرف  برق قرار دارد، گفت: مصرف برق استان امروز چهارشنبه نسبت به روز گذشته ۵۰ مگاوات افزایش داشته است و نسبت به مدت مشابه پارسال نیز هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها با اشاره به رکورد شکنی مصرف برق هرمزگان طی روز جاری، افزود: بیشترین مصرف برق هرمزگان، مربوط به بخش خانگی است و اگر مشترکان بخش خانگی روزانه ۱۵ درصد صرفه جویی کنند، ۱۷۰ مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین اگر مشترکان بخش خانگی در مدت ۲۱ هفته تابستان، روزانه ۱۵ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، کشور می‌تواند از دوره اوج مصرف برق با کمترین خاموشی و مشکل عبور کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار کرد: برای مشترکانی که نسبت به سال گذشته مصرف برق کمتری داشته باشند نیز جوایزی مانند خودرو، قبض برق رایگان، جوایز نقدی و دیگر مشوق‌ها درنظر گرفته شده است.

مشترکان خانگی در صورت مصرف بیش از ۲ و نیم برابر الگو یک بار اخطار می‌گیرند و در صورت اصلاح نکردن مصرف، نرخ الگوی مانع‌زدایی برای آن ها در نظر گرفته می‌شود.

کریمی یادآورشد: اداره‌های دولتی نیز باید از ساعت ۱۳ هر روز، ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند که در این زمینه همکاری خوبی از سوی اداره‌های دولتی وجود ندارد و در صورت ادامه این وضعیت مجبور به قطع برق اداره‌های متخلف خواهیم شد.

استان هرمزگان بیش از ۷۵۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha