سناتور آمریکایی: در سخنرانی نتانیاهو در کنگره شرکت نخواهم کرد

تهران-ایرنا- یک سناتور آمریکایی اعلام کرد که در سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره ایالات متحده در روز ۲۴ ژوئیه (سوم مرداد) به دلیل «فاجعه انسانی‌ای که او به وجود آورده است»، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، الیزابت وارن سناتور دموکرات آمریکا به خبرنگاران گفت که بنیامین نتانیاهو به وضوح گفته است که از سیاست ایالات متحده برای راه حل دو دولتی حمایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: «توجه کنید، ما به برقراری آتش‌بس [در غزه] نیاز داریم، باید آن گروگان‌ها (اسرا) را بازگردانیم، به کمک‌های بشردوستانه نیاز داریم و باید هر دو طرف را برای دستیابی به میز مذاکره و راه‌حلی مسالمت‌آمیز تحت فشار قرار دهیم.»

وارن در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده باید به وضوح اعلام کند که نتانیاهو نباید در کنگره سخنرانی کند، پاسخ داد: «این به رئیس‌جمهور بستگی دارد، اما من [در زمان سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کنگره] نمی‌روم».

برنی سندرز سناتور مستقل ایالت «ورمونت» پیش از این با انتقاد از رهبران کنگره آمریکا برای دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی گفته بود: نتانیاهو «جنایتکار جنگی» است. او نباید برای سخنرانی در کنگره دعوت شود. حتما در این جلسه شرکت نخواهم کرد.

مدتی بعد رو خانا نماینده ایالت کالیفرنیا نیز با اعلام اینکه هنگام سخنرانی نتانیاهو در نشست مشترک دو حزب اصلی آمریکا در کنگره شرکت نخواهد کرد، این نشست را «یک سخنرانی یک طرفه» دانست.

بر اساس گزارش‌ها، تعدادی از دموکرات‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که در سخنرانی آتی نتانیاهو در کنگره آمریکا در ماه ژوئیه (مرداد) شرکت نخواهند کرد.

در همین حال، کریس ون هولن سناتور دموکرات ایالت مریلند آمریکا به تازگی ضمن اعلام مخالفت خود با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، به دعوت از او برای سخنرانی در این مکان انتقاد کرد.

از سوی دیگر، روزنامه «واشنگتن پست» در روزهای گذشته در گزارشی با اشاره به دعوت سران کنگره از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی، نوشت: سخنرانی نتانیاهو به او این فرصت را می‌دهد تا در سیاست‌های آمریکا دخالت کند و این امر همچنین می‌تواند به روابط واشنگتن و تل‌آویو در بلندمدت آسیب وارد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha