۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85514308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: طراحی نقشه راه عشایر، تضمین فردای فرزندان آنهاست

خرم آباد-ایرنا- استاندار لرستان گفت: نقشه راه آینده عشایر استان باید طراحی شود تا فرزندان قوم های عشایری در آینده با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایری با حضور رییس سازمان امور عشایر کشور در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: حفظ عشایر با فرهنگ بومی و قومی خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که عشایر ذخایر نظام هستند و سهم بسیار بالایی در تولید و اقتصاد کشور برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما مسوولان موظف به برطرف کردن مشکلات جامعه عشایری هستیم افزود: راه سازی و ایمن سازی مسیرهای عشایری و همچنین مدرسه سازی و حذف مسیرهای ناایمن عبور و مرور عشایر در استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه تصمیمات بسیار خوبی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گرفته شده است.

شفقت با تاکید بر لزوم مشارکت جامعه عشایری در انجام کارها تصریح کرد: اگر مدرسه یا مسجدی ساخته یا راهی برای این جامعه زحمتکش ایجاد می شود، باید برای انجام این امور از خود آنان استفاده کنیم و عشایر را در انجام امور مشارکت دهیم تا از خدمات ایجاد شده به خوبی حفاظت و حراست نمایند.

به گزارش ایرنا، لرستان یکی از استان های کوچ نشین و هفتمین استان با ۱۴‌ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ۸۳ هزار کوچ نشین است. عشایر لرستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام دارند و سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز و ۲۹ هزار تن مواد لبنی تولید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha