ششمین سازش مربوط به پرونده قتل در آذربایجان‌غربی تحقق یافت

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ششمین سازش مربوط به پرونده قتل در استان طی سال جاری در آستانه هفته قوه قضاییه با تلاش هسته های جهادی بخشایش محقق شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: در آبان ماه سال ۱۳۹۴ فردی با هویت «آ – ن» به دلیل قتل عمدی دستگیر و روانه زندان ارومیه شده بود که پس از طی مراحل قانونی رسیدگی به جرم این فرد حکم قصاص وی صادر و پس از تایید در دیوان عالی کشور حکم قصاص نفس در آستانه اجرا قرار داشت.

وی افزود: به منظور اجرای سنت حسنه سازش و اصلاح ذات البین، با تلاش هسته های جهادی بخشایش، مدیریت و مددکاری زندان ارومیه، امروز /چهارشنبه/ رضایت اولیای دم به صورت قطعی دریافت و با گذشت آنها محکوم به قصاص نفس پس از ۹ سال از مجازات قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

به گزارش ایرنا، از سال گذشته پویش‌های مختلفی در راستای سازش در پرونده‌های قتل در آذربایجان‌غربی صورت گرفته است که نشان از عزم جدی قوه قضاییه برای ایجاد روحیه بخشندگی میان جامعه است و امسال نیز این پویش‌ها در قالب‌های متعددی برای ایجاد سازش در پرونده‌ها ادامه دارد.

سال گذشته هم ۴۴ پرونده در این خصوص به سازش منجر شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha