سپاهان به دنبال پایانی خوش برای داستانی خسته کننده

اصفهان- ایرنا- سپاهان عصر امروز در حالی در فینال جام حذفی به میدان می‌رود که حاشیه های ابجاد شده برای سپاهان در فصلی که شروع بسیار خوبی در آن داشتند، سرمربی پرتغالی را خسته کرد تا جایی که به این عقیده رسید که قرار نیست قهرمانی به اصفهان برسد. حالا باید دید مورایس می تواند در دومین فصل حضورش در سپاهان برای اصفهان جامی بدست آورد و داستان این فصل را با پایانی خوش به اتمام برساند یا نه؟

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان از ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه امروز (پنجشنبه، ۳۱ خرداد) در چارچوب فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور در تهران به مصاف‌تیم مس رفسنجان می‌رود و این در حالی است که طلایی پوشان آخرین بار در بیست و ششمین دوره جام حذفی فوتبال ایران در سال ۱۳۹۲ به قهرمانی این رقابت‌ها رسیدند، گفتنی است سپاهان شامگاه شنبه هفته جاری در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در ورزشگاه نقش‌جهان با نتیجه ۲ بر یک گل گهر سیرجان را شکست داد و پس از ۱۱ سال به فینال جام حذفی صعود کرد.

پیش از این قرار بود مسابقه تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان در ورزشگاه «سردار آزادگان» قزوین برگزار شود که بدنبال انتقاد فینالیست های جام حذفی از مکان برگزازی و پیگیری های انجام شده توسط مدیریت باشگاه سپاهان، با اعلام رسمی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال، این دیدار به ورزشگاه «آزادی» تهران منتقل شد و فدراسیون توانست مجوز استفاده از VAR را از کنفدراسیون آسیا بگیرد. قضاوت دیدار بر عهده بیژن حیدری خواهد بود و فرهاد فرهادپور، علیرضا مرادی و وحید کاظمی او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و موعود بنیادی‌فر، به عنوان داور VAR (کمک داور ویدئویی) به قضاوت هرچه دقیقتر این دیدار کمک خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات «تارنمای فروش بلیت الکترونیکی مسابقات فوتبال» ظرفیت ۳۰ هزار نفری برای فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی تهران در نظر گرفته شده و شروع بلیط فروشی از ساعت ۱۴ چهارشنبه آغاز شده است. در مرحله نخست، سامانه دسترسی فروش ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر را فعال کرده که اطلاعات مندرج در سایت نشان می دهد به سرعت و کمتر از یک ساعت سهمیه صندلی های بانوان سپاهان در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.

سهمیه بانوان ۲ تیم ۷۰۰ بلیت است که نیمی برای بانوان هوادار سپاهان و همین تعداد هم برای بانوان مس رفسنجان در جایگاه‌های طبقه دوم ضلع شمالی و جنوبی ورزشگاه در نظر گرفته و مقرر شده است بانوان هواداران سپاهان در ضلع شمالی جایگاه مستقر شوند.

سپاهان در سال های ۸۳ تا ۸۵ و همچنین در سال ۹۲ با کسب پیروزی مقابل استقلال، پرسپولیس، صباباتری و پرسپولیس، چهار مرتبه برنده جام حذفی ایران شده است و با این تعداد قهرمانی به همراه ذوب آهن اصفهان در رتبه سوم، بهترین تیم های جام حذفی قرار دارند و این در حالی است که استقلال و پرسپولیس با هفت قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ ادوار جام حذفی هستند.

سپاهان به دنبال پایانی خوش برای داستانی خسته کننده

نکته قابل توجه در مورد چهار قهرمانی سپاهان در جام حذفی این است که در همه این قهرمانی ها، محرم نویدکیا به عنوان بازیکن حضور داشته و جام را بالای سر برده است و باید دید آیا این بار اسطوره سپاهان مانع قهرمانی تیم محبوب خود می شود؟ بویژه آن که تیم تحت مدیریت او امسال برای رسیدن به فینال حذفی راه دشوارتری نسبت به سپاهان را طی کرده است.

شاگردان محرم نوید کیا در نخستین بازی در جام حذفی تیم مدعی استقلال تهران را از دور رقابت‌ها حذف کردند و در مرحله بعد در ضربات پنالتی پیکان را از پیش رو برداشتند و در ادامه تراکتور تبریز که بدنبال جبران نتایج ضعیف در لیگ برتر بود را شکست دادند و در نهایت با برتری مقابل آلومینیوم در ضربات پنالتی، تنها فینالیست این دوره از رقابت ها شدند که با ۲ پیروزی در ضربات پنالتی توانسته راهی فینال شود.

در سوی دیگر میدان طلایی‌پوشان اصفهانی در حالی که از آخرین قهرمانی آن ها در جام حذفی ۱۱ سال می‌گذرد، امسال بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسب جام حذفی هستند و از این رو شاگردان ژوزه مورایس برای پیروزی در بازی عصر امروز مقابل مس رفسنجان با سرمربیگیری اسطوره سپاهان از انگیزه بالایی برخوردارند.

قهرمانی در جام حذفی امسال برای سپاهانی که در دور قبل با شکست پُرگل چهار بر ۲ مقابل پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان از گردونه رقابت‌ها خارج شد و در لیگ برتر امسال نتوانست رتبه ای بهتر از مقام سوم را بدست آورد، اهمیت دوچندان دارد.

سپاهان به نسبت مسیر آسان تری را برای رسیدن بهب فینال طی کرده است، طلایی پوشان ابتدا شمس آذر را در اصفهان سه بر صفر شکست دادند و برابر استقلال ملاثانی نیز به برتری ۲ بر یک رسیدند و در ادامه با غلبه بر ملوان با نتیجه یک بر صفر و گل گهر سیرجان با نتیجه ۲ بر یک راهی فینال جام حذفی شدند.

سپاهان به دنبال پایانی خوش برای داستانی خسته کننده

تقابل حساس مورایس و محرم

بدون تردید حساسیت دیدار پایانی جام حذفی برای ژوزه مورایس و محرم نویدکیا سرمربیان فعلی و سابق سپاهان بیش از هرکس دیگری است، بویژه آنکه هر ۲ سرمربی تاکنون موفق شده اند طلایی‌پوشان را یک بار به نایب قهرمانی لیگ برتر برسانند.

نویدکیا که پس از خداحافظی از مستطیل سبز در شهریور ۱۳۹۹ با قراردادی سه ساله بعنوان سرمربی سپاهان انتخاب شد، توانست در نخستین سال حضورش در این تیم در نقش سرمربی، در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با سپاهان بعنوان نایب قهرمانی لیگ برتر برسد.

نویدکیا که تا پایان فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سرمربی طلایی‌پوشان بود، جای خود را به ژوزه مورایس داد و این مربی نام‌آشنا پرتغالی هم موفق شد با سپاهان بعنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند تا ۲ سرمربی از نظر کسب افتخار در لیگ برتر برای سپاهان پایاپای باشند.

خریدهای جنجالی سپاهان در پنجره‌های نقل و انتقالات در فصل گذشته لیگ برتر، انتظارات هواداران از این تیم را بالا برد و بدنبال کسب برخی نتایج ضعیف بویژه در برابر تیم‌های میانه و حتی پایین جدول، سپاهان از کورس قهرمانی و حتی نایب قهرمانی جا ماند تا برخی هواداران سپاهان خواهان بازگشت محرم نویدکیا به اصفهان باشند.

سپاهان که در نیم فصل دوم لیگ برتر سال جاری پس از شکست مقابل صنعت نفت قعرنشین و کسب تساوی مقابل نساجی امیدهایش برای قهرمانی و حتی نایب قهرمانی لیگ برتر را از دست داد که در پایان همه این بازی ها نام محرم نوید کیا از سکوها به گوش می رسید ولی مربی سرشناس پرتغالی توانست در ادامه لیگ برتر با کسب ۲ پیروزی مقابل تیم‌های ذوب‌آهن و ملوان بندر انزلی و کسب سه پیروزی انتهایی مقابل شمس آذر، آلومینویم و هوادار و با پیروزی در دیدارهای جام حذفی به ادامه شرایط آرمانی در جام حذفی حتی با وجود ازد دست دادن قهرمانی لیگ امیدوار باشد.

سپاهان در تقابل‌های اخیر مقابل مس عملکرد بهتری داشته و طلایی‌پوشان موفق شدند در دیدار رفت ۲ تیم در لیگ برتر که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد که سپاهانی ها با ۲ گل شهریار مغانلو و گل‌های رامین رضائیان و رضا شکاری با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسیدند و تک گل تیم مس رفسنجان را جلال‌الدین علی محمدی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پیام نیازمند کرد.

دیدار برگشت ۲ تیم در رفسنجان نیز با گل دقیقه ۹ کاوه رضایی برای سپاهان و تک گل دقیقه ۶۲ جلال‌الدین علی محمدی برای مس با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سپاهان به دنبال پایانی خوش برای داستانی خسته کننده

تقابل سپاهانی‌های قدیم و جدبد در زادگاه موسس سپاهان

جدا از رویارویی حیثیتی مورایس و نویدکیا که سال‌ها بعنوان بازیکن، کاپیتان و سرمربی در سپاهان حضور داشته، بدلیل وجود شمار زیادی از بازیکنان سابق زردپوشان در ترکیب مس رفسنجان، دیدار امروز به نوعی تقابل سپاهانی‌های قدیم و جدبد در رفسنجان محسوب می شود.

سجاد شهباززاده، جلال علی‌محمدی، حسن جعفری، مهدی ترکمان و محمد نژادمهدی پنج بازیکنی هستند که در گذشته لباس طلایی سپاهان را بر تن کرده اند و حالا باید با پیراهن مس مقابل تیم سابق خود و با سرمربی که خود از اسطوره‌های باشگاه سپاهان است به مصاف سپاهان بروند.

بدون تردید سپاهانی‌های سابق در مصاف امروز با انگیزه زیادی در مستطیل سبز حاضر می شوند، بویژه آنکه امروز در مقابل سرمربی بازی می‌کنند که شاید اصلی‌ترین عامل جدایی آن‌ها از سپاهان بوده است.

سپاهان به دنبال پایانی خوش برای داستانی خسته کننده

ترکیب احتمالی طلایی پوشان در مصاف با مس

ژوز مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان در بازی امشب در مصاف با مس رفسنجان تمامی نفرات شاخص خود را در اختیار ندارد و از حضور هادی محمدی در قلب خط دفاعی و میلاد زکی پور در سمت چپ دفاع محروم است، محمدی شامگاه شنبه در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در ورزشگاه نقش‌جهان ۲ گل سپاهان را در دقیقه های ۴۷ و ۶۷ بازی وارد دروازه گل گهر سیرجان کرد اما در دقیقه ۵۴ از داور بازی کارت زرد دریافت کرد و با توجه به آن که این بازیکن در بازی برابر استقلال آبی‌پوش ملاثانی نیز یک کارت زرد دریافت کرده بود، به این ترتیب فینال جام حذفی را از دست داد.

با توجه به محرومیت محمدی، به احتمال زیاد مورایس در بازی عصر امروز از محمد دانشگر که چند هفته ای است از مصدومیت ناحیه کتف رهایی یافته و در تمرینات حضور پررنگی دارد در کنار سیاوش یزدانی استفاده خواهد کرد، این ۲ بازیکن این فصل در لیگ برتر بازی های موفقی با یکدیگر در قلب دفاع سپاهان انجام داده اند.

میلاد زکی پور دفاع چپ طلایی پوشان نیز در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در دقیقه ۷۶ با دریافت مستقیم کارت قرمز، از زمین بازی اخراج شد و فینال جام حذفی را از دست داد و به نظر می رسد شانس آریا یوسفی گزینه نخست سرمربی سپاهان برای پرکردن این پست باشد و رامین رضائیان نیز مانند تمام دیدارهایی که این فصل برای سپاهان به میدان رفته است، مثل همیشه در پست دفاع راست بازی خواهد کرد.

با توجه به پیروزی‌های هفته های پایانی لیگ برتر و دیدارهای گذشته زردپوشان در جام حذفی، انتظار می‌رود سرمربی پرتغالی در خطوط هافبک و حمله با همان ترکیب بازی های اخیر به مصاف سپاهانی های قدیم برود و در خط میانی از مثلث محمد کریمی، برایان دابو و امید نورافکن و در خط حمله از رضا شکاری، شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده استفاده کند و با توجه به گل خورده نیما میرزازاد در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به احتمال زیاد از پیام نیازمند در این پست استفاده خواهد شد.

بر این اساس پیام نیازمند، آریا یوسفی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، امید نورافکن، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری و شهریار مغانلو به احتمال فراوان بازیکنان آغازگر بازی فینال جام حذفی برای سپاهان خواهند بود.

سپاهان به دنبال پایانی خوش برای داستانی خسته کننده

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان عصر امروز (پنجشنبه) در چارچوب فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف‌ مس رفسنجان می‌رود.

سپاهان آخرین بار در سال ۱۳۹۲ و در بیست و ششمین دوره جام حذفی فوتبال ایران با شکست پرسپولیس به قهرمانی این جام رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha