۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۳
کد خبر: 85514565
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین گروه از زنان داوطلب آتش نشان قشم آموزش دیدند
عکس تزئینی است

قشم - ایرنا - نخستین گروه ۱۹ نفری از زنان آتش نشان داوطلب توسط اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم آموزش خود را آغاز کردند و با موضوعات مختلف آتش نشانی آشنا شدند.

نجم الدین فریدونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی فراخوانی که انجام گرفت، ۱۹ نفر زن به عنوان آتش نشان داوطلب در شهر قشم اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: این دوره آتش‌نشان پشتیبان ویژه بانوان در سطح مقدماتی، به همت امور بانوان سازمان منطقه آزاد قشم و اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم، به میزبانی بوستان بانوان برگزار شد.

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم توضیح داد: سر فصل های آموزشی این دوره که در ۲ بخش تئوری و عملی برگزار شد، شامل مباحثی چون آشنایی با سازمان و اهداف آن، اصول و مبانی حریق، خاموش کننده‌ های دستی، ایمنی گاز، ایمنی در خانه، کمک‌ های اولیه و حمل مصدوم بود.

فریدونی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این دوره توانستند پس از قبولی در آزمون تئوری و عملی از اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم مدرک معتبر دریافت کنند.

وی گفت: زنان آتش نشان داوطلب پس از شرکت در دوره آموزش تکمیلی در کنار پرسنل حرفه ای در حوادث غیر مترقبه و بحرانی حضور می یابند و از توانایی های آنان به منظور تسهیل در خدمات رسانی استفاده می شود.

رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم با اشاره به اینکه فعالیت این افراد در راستای خدمت رسانی بهتر به زنان حادثه دیده و ارتقای فرهنگ خدمات ایمنی در بین زنان این جزیره انجام می شود، بیان کرد: اجرای طرح آتش‌ نشان داوطلب برای بانوان، می‌ تواند ضمن جلوگیری از بروز حوادث، در مواقع بحرانی به ویژه زمانی که بانوان در محل حوادث گرفتار شده‌ اند، یار آتش‌ نشانان باشد.

وی اعلام کرد: همچنین افزایش تعداد قشموندان داوطلبان کمک می‌ کند که آتش‌ نشانان در تمامی نقاط شهر همیاری در هنگام وقوع حوادث داشته باشند.

وی افزود: این دوره یکی از سری برنامه‌ های توانمند سازی بانوان جزیره قشم بود که از سوی امور بانوان سازمان منطقه آزاد قشم طراحی و سطح پیشرفته آن نیز به زودی برگزار می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha