۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۹
کد خبر: 85514586
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران رفع تصرف شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۹
کد خبر: 85514586
۱۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران رفع تصرف شد

گچساران - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست افراد سودجو رفع تصرف شد.

سید قدرت اله علی پور روز پنجشنبه در حاشیه رفع تصرف اراضی ملی منطقه آبگرمو گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت از دست یک سودجو در این شهرستان خارج شد.

وی بیان کرد: در سال های گذشته بالای ۱۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی برای نهالکاری و ایجاد درآمد اقتصادی از طریق ایجاد پوشش گیاهی در اختیار به متقاضی واگذار شده بود.

علی پور ادامه داد: این متقاضی با گذشت مدت زمان به تعهدات خود عمل نکرده که با پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی و حکم قطعی برای آن صادر شد.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران و یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری مراجع قضایی و دادستان این شهرستان ۱۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف و به لیست اول عمومی و انفال اضافه شد.

علی پور گفت: منابع طبیعی در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی با متخلفان و سودجویان به صورت قانونی برخورد و با هیچ کس در این خصوص تعارف ندارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری گچساران افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

وی ابراز کرد: این میزان اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت از دست تعدادی سودجو در این شهرستان خارج شد.

علی پور ابراز کرد: زمین های ملی که برای انجام کار های کشاورزی و یا ساخت و ساز غیرمجاز از سوی متخلفین تصرف می شود توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha