۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85514588
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سرپرست ریاست جمهوری وارد گیلان شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۷
کد خبر: 85514588
سرپرست ریاست جمهوری وارد گیلان شد

رشت – ایرنا- محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری لحظاتی قبل به منظور بهره برداری از سومین ابر پروژه ریلی کشور راه آهن رشت - کاسپین به همراه وزیر راه و شهرسازی وارد گیلان شد.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه سردار جنگل رشت مورد استقبال استاندار گیلان و نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفت.

وی قرار است ضمن بازدیدی از پروژه راه آهن رشت - کاسپین این پروژه مهم و کلیدی که نقطه انتهایی و اتصال کریدور شمال - جنوب کشور است بهره برداری کند.

مسیر ریلی رشت - کاسپین که بنادر گیلان به شبکه ریلی کشوررا متصل می کند پس از گذشت ۲ دهه و طی فراز و نشیب های بسیار سرانجام به نقطه پایانی رسید و پازل ترانزیتی کشور در راه گذر شمال- جنوب تکمیل شد و دریاهای شمال و جنوب از این طریق به هم وصل شدند.
پروژه خط آهن رشت - کاسپین بخشی از مسیر ریلی قزوین - رشت است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شد(اما قرارداد احداث این مسیر ریلی همزمان با ساخت راه آهن قزوین - رشت در ۱۳۹۳ منعقد شده بود).
طول این خط آهن ۳۷ کیلومتر است و با احتساب خطوط ایستگاهی به ۴۰ کیلومتر هم می رسد.
این خط آهن از مهمترین پروژه‌های ریلی و اولویت‌دار کشور با هدف تکمیل کریدور شمال- جنوب و آخرین بخش از کریدور ریلی دریا به دریا است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی را در استان گیلان فراهم می کند و از اهمیت ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل داخلی، بار و مسافر برخوردار است و بندر کاسپین را به خط آهن سراسری وصل کرده و نقطه اتصال دریای خزر در شمال کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران خواهد بود.
کارشناسان حوزه حمل و نقل دریایی باور دارند با تکمیل کریدور شمال - جنوب سالانه نزدیک ۲۵ میلیون تن کالا از مسیر ایران ترانزیت خواهد شد و درآمد ترانزیتی کشور به پنج میلیارد دلار می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha