۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85514689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارمنستان در نشست وزیران سازمان پیمان امنیت جمعی شرکت نمی‌کند

تهران- ایرنا- به دنبال سخنان «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان مبنی بر خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که ایروان در نشست وزیران این سازمان در قزاقستان شرکت نخواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «آنی بادالیان» در گفت وگو با خبرگزاری آرمن پرس افزود که «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان در نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که روز جمعه در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کند.

ارمنستان در ماه فوریه (اسفندماه) تعلیق عضویت خود در سازمان پیمان امنیت جمعی را اعلام و پس از آن از پرداخت حق عضویت در این سازمان نیز خودداری کرد.

پاشینیان نیز هفته گذشته در جریان سخنان خود در مجمع ملی ارمنستان این مساله را که ایروان در آینده از این پیمان خارج می‌شود، را رد نکرد.

نخست وزیر ارمنستان گفت: ما مشارکت خود را در سازمان پیمان امنیت جمعی متوقف کرده‌ایم. گام منطقی بعدی، خروج ما از این سازمان خواهد بود. ما در برنامه دولت خود نگفته‌ایم که عضو سازمان پیمان امنیت جمعی خواهیم ماند. گفتیم که سوالاتی وجود دارد که انتظار پاسخ به آنها را داریم.

وی اظهار داشت: وقتی این اتفاق بیفتد، احتمالاً در یک ماه یا یک یا سه سال دیگر، تصمیم گرفته خواهد شد.

ائتلاف سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) متشکل از ۶ کشور ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است.

پیشتر نیز در میانه انتقادها و تهدید به خروج ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی، این کشور در نشست وزیران دفاع این سازمان در آلماتی قزاقستان حضور پیدا نکرد.

حضور نیافتن ارمنستان در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در حالی است که این کشور پیشتر تهدید به خروج از این سازمان کرده بود. ارمنستان از سال ۲۰۲۰ و جنگ دوم قره‌باغ، انتقادهایی به عملکرد این سازمان دارد.

ایروان دلایل انتقاد از عملکرد سازمان پیمان امنیت جمعی را در نوع واکنش آن به «نقض تمامیت ارضی» ارمنستان طی حملات جمهوری آذربایجان عنوان کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha