۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85514792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۲۱۶ پروژه آموزشی در لرستان طی سه سال گذشته

۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85514792
اجرای ۲۱۶ پروژه آموزشی در لرستان طی سه سال گذشته

خرم آباد - ایرنا - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۱۶ پروژه آموزشی طی حدود سه سال گذشته و همزمان با دولت سیزدهم در این استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس بهاروند ایرانیا روز پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی اظهار کرد: این در حالی است که ۲۰۳ پروژه در دولت قبل ساخته شد که این مهم نشان می دهد دولت سیزدهم بر گسترش عدالت آموزشی تاکید ویژه ای داشته است.

وی با بیان اینکه موضوع عدالت آموزشی در تمام اجزا برای اعتلا و رشد و پیشرفت دانش آموزان نهفته است عنوان کرد: اعتبارات آموزش و پرورش اندک است و در لرستان یک هزار مدرسه کلنگی و فرسوده داریم که نیازمند بازسازی هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: از چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه استان ۵۷ درصد در زمان انقلاب ساخته شده و مستحکم هستند اما ۱۷.۵ درصد از مدارس نیازمند مقام سازی و ۲۶ درصد که حدود ۱۳۰۰ مدرسه هستند نیز فرسوده و تخریبی است و هنوز راه زیادی برای رسیدن به مدارس استاندارد، ایمن و بدون مشکل داریم.

بهاروند ایرانیا با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز سابقه بسیاری نسبت به سایر خیرین دارند افزود: توجه ما در امر تعلیم و تربیت تنها مختص به علم آموزی نیست و اکنون در هر آموزش و پرورش یک خانه محیط زیست ایجاد شده تا دانش آموزان یاد بگیرند که زندگی و حیات ما وابسته به محیط زیست است.

وی یادآور شد: خیرین مدرسه ساز دلسوز جامعه هستند و با علم به کمبود امکانات دولتی وارد میدان شده اند اما در لرستان نیازمند حمایت بیشتری هستیم تا محرومیت از چهره استان زدوده شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: قبل از انقلاب سرانه فضای آموزشی یک و نیم متر مربع بود اما اکنون به همت خیرین مدرسه ساز در کوچکترین و دورافتاده ترین روستاها نیز تلاش بر این است که مشکلی در امر آموزش وجود نداشته باشد.

بهاروند ایرانیا افزود: امسال در تصحیح اوراق امتحانی دانش اموزان بخصوص پایه دوازدهم توانستیم در کشور با ۶۴.۵ درصد تصحیح اوراق، رتبه نخست را کسب کنیم.

وی یادآور شد: سیاست دولت سیزدهم بر ایجاد عدالت آموزشی و توازن امکانات در این زمینه است و همه اسناد بالادستی تاکید بر عدالت آموزشی دارند و تلاشمان بر این است که به این مهم دست یابیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه باید در استان رشته های فنی و مهارتی توسعه یابد عنوان کرد: نیازمند هستیم دانش آموزان به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند چرا که مشکل لرستان بیکاری است و رشته های مهارتی و کار و دانش می توانند بلافاصله دانش آموزان را به سمت بازار کار سوق دهند.

بهاروند ایرانیا افزود: رسیدن به عدالت آموزشی با یک ارگان برطرف نمی شود و همه باید به امر تعلیم و تربیت و آموزش کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha