۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۵۹
کد خبرنگار: 1017
کد خبر: 85514805
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تابستان کرمانشاه با افزایش گرما و دمای حدود ۵۰ درجه سانتی گراد آغاز می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - داده‌های سازمان هواشناسی حاکیست از فردا جمعه و با شروع فصل تابستان شاهد تداوم شرایط پایدار و افزایش تدریجی دمای هوای استان کرمانشاه خواهیم بود بطوریکه انتظار می‌رود در برخی از مناطق غربی گرمای تقریبی ۵۰ درجه سانتی گراد را نیز طی روزهای آینده شاهد باشیم.

به گزارش ایرنا افزایش نسبی دمای استان کرمانشاه در حالی رخ خواهد داد که طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی مناطق غربی استان گرما به مرز ۵۰ درجه سانتی گراد نزدیک شد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه در این باره گفت: با تداوم شرایط پایدار در سطح منطقه پیش‌بینی می‌شود دمای هوا به طور نسبی در بیشتر نقاط استان به آرامی افزایش پیدا کند.

سعید قاسمی امروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به دلیل گذر متناوب امواجی کوتاه از جو منطقه، آسمان استان تا اواسط هفته آینده غالباً صاف، در بعضی ساعات همراه با وزش باد و رشد ابر خواهد بود.

وی افزود: متوسط دما تا روز دوشنبه و در غالب نقاط استان کرمانشاه به آرامی افزایش می‌یابد و در روز سه شنبه موقتاً کاهش خواهد یافت، همچنین وزش باد طی ساعاتی از روزهای شنبه تا دوشنبه بویژه در نیمه غربی استان به طور نسبی تقویت می‌شود.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته سومار در غرب استان با ۴۶ درجه سانتی گراد و سنقر در شمال شرق با ۱۳ درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان بودند.

قاسمی ادامه داد: طی همین مدت دمای هوای در مرکز استان (شهر کرمانشاه) بین ۱۷ تا ۳۹ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، اکنون در سطح استان کرمانشاه ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha