۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85514816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ضربتی ساماندهی متکدیان در شهر بیرجند اجرا شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85514816
طرح ضربتی ساماندهی متکدیان در شهر بیرجند اجرا شد

بیرجند - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند از اجرای طرح ضربتی جمع آوری، نگهداری و ساماندهی متکدیان در شهر بیرجند خبر داد و گفت: اجرای این طرح ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، موسی میرزایی روز پنجشنبه بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد تکدی گری در سطح شهر بیرجند و برگزاری جلسه ای در این خصوص و حسب دستور مقام عالی قضایی و فرماندار، مقرر شد طرح ضربتی جمع آوری، نگهداری و ساماندهی متکدیان با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط شامل بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما به صورت مداوم اجرا شود.

وی با بیان اینکه برابر ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی، تکدی گری “جرم مشهود” محسوب می‌شود افزود: اجرای این طرح با همکاری نیروی انتظامی تداوم خواهد داشت و افراد متکدی شناسایی، ساماندهی و تعیین تکلیف می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند از شهروندان درخواست کرد که به متکدیان مستقر در تقاطع‌ها و سایر نقاط سطح شهر کمک نکنند و گفت: مردم به جای کمک به این افراد که اغلب آنان غیر بومی هستند و به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند، نذورات و کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را با هدف خداپسندانه نگهداری و ساماندهی متکدیان، به مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند تحویل دهند.

وی اضافه کرد: در مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند، امکانات خوبی از قبیل اسکان موقت همراه با سه وعده غذای گرم، درمان و استحمام برای نگهداری این افراد تا قبل از تعیین تکلیف، تدارک دیده شده و حتی در برخی موارد و در صورت درمان و تمایل این افراد، زمینه ارائه آموزش و اشتغال آنان نیز فراهم است.

میرزایی همچنین از شهروندان خواست سالمندان و بیماران اعصاب و روان خود را که به دلایلی در سطح شهر حضور دارند، خودشان نگهداری کنند در غیر این صورت ضمن احترام به همه افراد، شهرداری و دستگاه‌های متولی ناچارند طبق قانون و البته برخلاف میل باطنی نسبت به نگهداری آنان‌ اقدام و تا اطلاع ثانوی از تحویل به خانواده‌ها خودداری کنند.

وی گفت: در صورتی که اراده قانونگذار بر تحویل این افراد به خانواده‌ها باشد نیز سرپرستان یا خانواده باید تضامین مبنی بر اینکه مجدد در سطح شهر مشاهده نخواهند شد را به مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری ارائه دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند ادامه داد: در ادامه و در صورت مشاهده این افراد در سطح شهر، مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند مجاز خواهد بود با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، تضامین خانواده‌ها را به اجرا بگذارد و آنان نیز حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha