۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85514843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث روزانه هشت مدرسه در کشور با مشارکت خیرین و دولت سیزدهم

خرم آباد - ایرنا - دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هشت مدرسه روزانه به طور میانگین طی فعالیت دولت سیزدهم ساخته شده که بازوی اصلی اجرای این امر مجمع خیرین مدرسه ساز بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ضرغام پرنیان روز پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی اظهار کرد: پارسال ۲هزار و ۹۷۰ پروژه آموزشی در کشور به بهره برداری رسید که ۱۴۶ پروژه از این مجموع به صورت مشارکت خیرین و دولت بود.

وی افزود: نگاه رییس جمهور شهید در امر آموزش و پرورش بسیار نافذ و عمیق بود و بیشترین حضور را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت همچنین در ساخت و ساز مدارس بسیار پیگیر بود.

وی با بیان اینکه شهید رییسی در جلسات هیات دولت بر جذب معلمان مطلوب تاکید داشت تصریح کرد: قبل از شروع دولت سیزدهم مشارکت خیرین ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که در این دولت به ۱۱۰ هزار میلیارد رسیده است.

پرنیان ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم سیستان و بلوچستان در امر آموزش و پرورش بسیار نامطلوب بود اما در این دولت ۲۲ درصد رشد مدرسه سازی داشت و چنانچه عمر دولت ادامه داشت به ۴۰ درصد هم می رسید.

وی با بیان اینکه طی فعالیت این دولت سهمیه مناطق محروم در جذب معلم، تفاوت معناداری یافته است افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۲ دولت بررسی و اجرا نشد اما در این دولت تصویب شد و خرسندی مقام معظم رهبری را در دیدار با فرهنگیان نسبت به این مساله دیدیم.

وی عنوان کرد: لرستان در حوزه آموزشی از سیستان و بلوچستان محروم تر می باشد چون در سیستان مسیر دسترسی به امکانات شهری آسان است اما در این استان مناطق محروم و صعب العبوری وجود دارد که راه آنها با بارش ها مسدود می شود.

پرنیان ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد مجمع خیرین جلسه ای در استان برگزار کنند و مناطق محروم را مورد بازدید قرار دهند تا با نگاه ویژه به این منطقه، آلام حوزه آموزش و پرورش کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه خیرین هرگز وارد مسائل سیاسی نمی شوند یادآور شد: طی تفاهم نامه ای که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منعقد شده است هر جای ایران که ستاد زمینی داشته باشد برای توسعه عدالت آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

یک هزار مدرسه لرستان نیازمند تخریب و بازسازی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha