خدمات دولت سیزدهم در شهرستان خانمیرزا / از تغییر سیمای کشاورزی تا اجرای طرح‌های صنعتی

شهرکرد-ایرنا- خانمیرزا از جمله شهرستان‌های تازه تاسیس چهارمحال و بختیاری است و دولت سیزدهم برای توسعه این شهرستان طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۷۷۷ میلیارد ریال در شهرستان خانمیرزا اجرا شده است.

فضل الله رحمتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خانمیرزا افزود: افزون بر این تا پایان امسال نیز ۲ طرح صنعتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت تنها شهرک صنعتی بخش خصوصی در روستای ده سیله خانمیرزا تعیین تکلیف شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۱ معدن سنگ لاشه و سیلیس شهرستان خانمیرزا استخراج شد.

رحمتی یادآور شد: همچنین در بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان خانمیرزا ۱۰۲ میلیارد ریال تخلف صنفی ثبت شد.

خدمات دولت سیزدهم در شهرستان خانمیرزا / از تغییر سیمای کشاورزی تا اجرای طرح‌های صنعتی

تغییر سیمای کشاورزی در شهرستان خانمیرزا

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سیمای کشاورزی شهرستان خانمیرزا با احداث ۲۸۰ هزار متر مربع گلخانه تغییر کرده است.

حسین برزگر افزود: براساس آمارها مساحت گلخانه‌های اجرا شده در شهرستان خانمیرزا معادل کل سطح گلخانه‌های دولت قبل است و این تحولی بزرگ در سطح گلخانه‌ها است.

وی بیان کرد: افزون بر اقدامات انجام شده ۴۷ هکتار مجوز گلخانه جدید نیز در شهرستان خانمیرزا صادر شده است.

برزگر اظهار داشت: همچنین پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی از جمله دیگر طرح‌های کشاورزی مهم در شهرستان خانمیرزا است که با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور شهید به چهارمحال و بختیاری با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در دست اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین دومین مجوز مرکز درجه‌بندی و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری در شهرستان خانمیرزا صادر شده است.

برزگر یادآور شد: آغاز عملیات اجرایی مجتمع دام با ظرفیت ۲۵ هزار راس دام پس از ۲۱ سال از دیگر اقدامات ماندگار دولت سیزدهم است که امروز انجام و اهلیت سنجی متقاضیان و فراخوان متقاضیان در هفته آینده اجرا می‌شود.

برزگر گفت: طی یک سال گذشته ۷۲۰ میلیارد ریال تسهیلات، ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک برای اجرای طرح‌های اقتصادی و زیربنایی کشاورزی در شهرستان خانمیرزا هزینه شده است.

اجرای ۵۰ پروژه از محل ماده ۱۷ مدیریت بحران در شهرستان خانمیرزا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فضای خوبی در شهرستان خانمیرزا برای بحران آماده شده است گفت: ۵۰ پروژه از محل ماده ۱۷ مدیریت بحران برای این شهرستان تعریف و در دست اقدام است.

خسرو کیانی افزود: کم آبی و خشکسالی در سال‌های گذشته در خانمیرزا خسارت‌هایی به دنبال داشته که تلاش می‌شود طی یک برنامه پنج ساله کاهش یابد.

خدمات دولت سیزدهم در شهرستان خانمیرزا / از تغییر سیمای کشاورزی تا اجرای طرح‌های صنعتی

فعالیت ۷۴۱ عضو فعال هلال احمر در شهرستان خانمیرزا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارتقای دفتر نمایندگی این جمعیت در شهرستان خانمیرزا در دولت سیزدهم گفت: در زمان حاضر ۷۴۱ عضو هلال احمر در این شهرستان فعال هستند.

مسعود مثنوی افزود: احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و تقویت خودروهای امدادی را از اولویت‌های جمعیت هلال احمر در شهرستان خانمیرزا است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد انبار امدادی در شهرستان خانمیرزا گفت: ایجاد انبار امدادی در شهرستان خانمیرزا واگذاری زمین و مصوبه شورای مدیریت و برنامه‌ریزی را می‌طلبد.

خدمات دولت سیزدهم در شهرستان خانمیرزا / از تغییر سیمای کشاورزی تا اجرای طرح‌های صنعتی

آغاز عملیات احداث چمن مصنوعی در روستای باغ بهزاد

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی عملیات احداث روستای باغ بهزاد در شهرستان خانمیرزا و مراحل مقدماتی احداث سالن ورزشی ۲ هزار نفری شهر آلونی آغاز می‌شود.

محمود سلیمی راه‌اندازی رشته ورزشی رفتینگ در رودخانه ارمند را نیز از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه لردگان، خانمیرزا و فلارد در بخش ورزش زنده است، گفت: تعویض چمن ۲ زمین ورزشی در شهر لردگان، بهره‌برداری از سالن ورزشی باز لردگان بعد از ۱۳ سال ، تامین زمینی با کاربری ورزشی در منج، بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی سردشت، تحویل زمین چمن مصنوعی سردشت از جمله اقدامات و برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در این حوزه انتخابیه است.

سلیمی با اشاره به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری لردگان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده به زودی فاز نخست این ورزشگاه با ظرفیت پنج هزار نفر انجام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته پنج میلیارد ریال به هیات‌های ورزشی کمک شد در حالی که امسال تنها در فروردین‌ماه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به هیات‌های ورزشی و ۱۰ میلیارد ریال به سازمان‌های مردم‌نهاد استان کمک شده است.

خدمات رسانی به ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار کمیته امداد در لردگان

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر ۱۷ هزار نفر در قالب ۶هزار و ۵۰۰ خانوار در شهرستان لردگان از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند.

جاسم محمدی با اشاره به خدمات ارائه شده در خصوص اشتغال، مسکن، جهیزیه و کارهای فرهنگی به مددجویان کمیته امداد افزود: در زمان حاضر هیچ خانواده نیازمندی پشت نوبت دریافت خدمات کمیته امداد در استان وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در زمان حاضر یک‌هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار و ۱۲۹ فرزند امداد بگیر در شهرستان لردگان خدمات دریافت می‌کنند.

مهشید سلیمانی افزود: ۴۰۴ خانواده دارای ۲ قلو و بیشتر، ۱۰۰ دانشجو و ۷۴۳ دانش آموز و ۵۵۷ بیمه زنان در شهرستان لردگان خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود هفت هزار معلول در لردگان بر ضرورت راه اندازی یک مرکز مشاوره ژنتیک در لردگان الزامی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم کاهش آسیب‌های اجتماعی با رفع بی عدالتی‌ها است گفت: چند برابر شدن اعتبارات در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین دستاوردهای این دولت است.

شهرام خواجوی در خصوص مناطق حاشیه نشین افزود: از سال گذشته با توجه به سیاست وزارت کشور اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته است.

شهرستان‌های خانمیرزا در ۱۶۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha