آغاز اهلیت‌سنجی طرح های اشتغالزایی بنیاد علوی در ۱۰۰ روستای خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- مجری بنیاد علوی در خراسان‌شمالی از آغاز اهلیت‌سنجی متقاضیان طرح های اشتغالزایی در ۱۰۰ روستای این استان برای توانمندسازی مناطق کم برخوردار خبر داد.

جواد عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح ثبت نام متقاضیان کسب و کار بنیاد علوی در استان پایان یافته و از امروز اهلیت سنجی طرح های اشتغالزایی انجام می شود.

وی افزود: طرح های اشتغالزایی بنیاد علوی با هدف توانمند سازی جوامع محلی و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی به ویژه در مناطق محروم و روستایی اجرا می شود.

عبدی ادامه داد: پس از انجام اهلیت سنجی توسط تسهیل گران و عوامل اجرای بنیاد علوی، متقاضیان طرح های اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.

مجری بنیاد علوی در خراسان شمالی گفت: تسهیلات اشتغالزیی این نهاد به افراد توانمند که میزان آن بستگی به نوع اشتغال دارد، پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی بنیاد علوی در سال جاری بر مساله اشتغال است و حدود ۷۰ درصد اعتبارات در این خصوص هزینه خواهد شد.

بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان مسوول پیاده سازی الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در مناطق کم برخوردار است.

استان خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha