۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85514979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موج جدید اعتراض فعالان زیست محیطی در انگلیس

۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85514979
موج جدید اعتراض فعالان زیست محیطی در انگلیس

لندن – ایرنا – فعالان محیط زیست در ادامه اعتراض به اهمال‌کاری دولت‌های جهان، نسبت به مقوله گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی یک بنای تاریخی در انگلیس را مخدوش و جت شخصی یک خواننده آمریکایی در فرودگاه استنستد لندن را با اسپری نارنجی رنگ کردند.

به گزارش ایرنا، دو فعال زن از گروه زیست محیطی «استفاده از نفت را متوقف کنید» امروز (پنجشنبه) با بریدن فنس‌های فرودگاه استنستد لندن، جت شخصی تیلور سوئیفت، خواننده آمریکایی و یک هواپیمای دیگر را با اسپری نارنجی رنگ کردند. گروه‌های زیست محیطی می‌گویند که هواپیماها یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان ذرات کربن به شمار می‌روند و نقش بالایی در گرمایش زمین دارند.

معترضان روز گذشته هم با حمله به محوطه تاریخی استون‌هنج و رنگ پاشی به این بنا خبرساز شدند. ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس این اقدام را «شرم‌آور» خواند و به‌شدت محکوم کرد. پلیس انگلیس نیز تاکنون ۴ تن از فعالان محیط زیست را در ارتباط با حادثه روز گذشته و امروز دستگیر کرده است.

معترضان طی سال‌های اخیر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کرده تا این پیام را مخابره کنند که وضعیت اقلیمی در مرحله اضطراری است.

فعالان محیط زیست علاوه بر اعلام رسمی وضعیت اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را متوقف کند. آن‌ها می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کند.

معترضان همچنین از دولت می‌خواهند که ساختمان‌ها در سراسر این کشور را به‌گونه‌ای عایق‌بندی کند که انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد. آن‌ها می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به خواسته‌های آن‌ها جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

در آخرین بیانیه گروه «استفاده از نفت را متوقف کنید» آمده است: «ما از دولت می‌خواهیم که برای حذف تدریجی سوخت های فسیلی تا سال ۲۰۳۰ یک معاهده الزام آور امضاء کند.» آن‌ها در این بیانیه هشدار داده‌اند که اگر دولت اقدام معناداری را صورت ندهد، حوادث بیشتری در تابستان امسال در راه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha