برادران امیرعبداللهیان

۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85515113
برادران امیرعبداللهیان

تهران- ایرنا- موسس مرکز اسلامی آفریقای جنوبی از سنت حسنه عقد اخوت گفت که چگونه با «حسین امیرعبداللهیان» برادر شده ولی از دیگر برادران امیرعبداللهیان خبر نداریم.

به گزارش ایرنا، سه شنبه پنجم تیر مصادف با عید غدیر است که یکی از سنت های این روز عقد اخوت ذکر شده و شیخ عباس قمی در مفاتیح نوشته است که در چنین روزی رسول خدا(ص) بین اصحاب خود عقد برادری برقرار کرد و به همین دلیل عقد برادری در این روز با برادران مومن سزاوار است.

حجت الاسلام سیدعبدالله حسینی مدیر و موسس مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا خاطراتی از شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم یاد کرد که چگونه در چنین روزی با هم برادر شدند.

حسینی گفت: روز عید سعید غدیر بود که تلفن زنگ خورد. دیدم امیر عبداللهیان است که پس از سلام و احوال پرسی تبریک گفت و بعد از خوش و بش‌های عیدانه خواست که به سنت حسنه این روز عمل کنیم و با هم عقد اخوت بخوانیم.

برادران امیرعبداللهیان
حجت الاسلام سیدعبدالله حسینی، شاعر و پژوهشگر مذهبی

وی با بیان این که هنوز طنین صدای گرمش پشت تلفن یادم هست، افزود: او بعد از من تکرار می‌کرد «آخیتک فی الله و صافیتک فی الله و صافحتک فی الله...؛ تو را برادر خواندم در برابر خدا و قلبم را با تو مصفا کردم در برابر خدا و با تو دست برادری دادم در حضور خدا و تمام حق و حقوق برادری را ساقط کردم، مگر شفاعت روز قیامت را؛ چنان که اگر یکی از ما اهل بهشت بود، وارد بهشت نشود، مگر با دیگری.

حسینی افزود: چه پیمان زیبایی بود و ما به همین سادگی برادر شدیم. قبل از اینکه امیر عبداللهیان تلفن را قطع کند، دوباره یادآوری کرد که «سید یادت نره؛ قول دادی‌ها!» من هم گفتم «معمولا دیپلمات‌ها قولشان یادشان می رود. شما جایی بنویسید که یادتان نرود. ما بقول مصطفی محدث بر آن عهد که با هم بستیم هستیم».

این شاعر و کارشناس مذهبی گفت: بعد از اینکه امیرعبداللهیان از مجلس رای اعتماد گرفت، در پیامی به ایشان نوشتم «نمی دانم به شما تبریک بگویم یا تسلیت! تبریک بخاطر این که وزیر شدی و تسلیت هم به دو دلیل، یکی این که بار بزرگی بر دوشت گذاشته شد و تا چهار سال باید شبانه‌روز فعال باشی و دستگاه دیپلماسی را مدیریت کنی و به شوخی به او گفتم که «دلم برای خانواده‌ات می‌سوزد که کمتر تو را می بینند». دوم اینکه تو با وزیر شدن در حقیقت به جای ارتقاء مقام، تنزل مقام پیدا کردی. تو قبلا امیر بودی و الان وزیر شدی!

برادران امیرعبداللهیان

وی با اشاره به کنارگذاشته شدن امیرعبداللهیان از معاونت آفریقا و عربی وزارت امور خارجه در دولت قبل گفت: آن زمان برایش نوشتم «سلام بر امیر قلب‌ها؛ امیرعبداللهیان ارجمند. درود خداوند بر تو روزی که عهده‌دار محور مقاومت شدی و روزی که شانه‌ات را از بار مسئولیت خالی دیدی و این دو بیت را به پاس همه فداکاری‌های خالصانه‌ات تقدیم می‌کنم؛ در عرصه جهاد و مقاومت دلیری؛ در جبهه جهاد با گرگ‌ها تو شیری. این کار از ظریفان شایسته نیست اما؛ تو همچنان برادر بر قلب‌ها امیری»حسینی افزود: آن زمان به امیرعبداللهیان گفتم که اگر دولت اصولگرایی روی کار بیاید، باید خودش را برای وزارت آماده کند و او با مهربانی خاصی جواب کوتاهی داد و گفت «دعا کنید عاقبت همه ما ختم به خیر شود».

وی اضافه کرد: آخرین باری که با امیرعبداللهیان تماس گرفتم، صبح روز شهادت‌شان بود که موردی را با ایشان مطرح کردم و ایشان پاسخ داده بود ولی «خبر پتک سنگین در آئینه بود» بعد از شنیدن خبر به ایشان ‌پیام‌ دادم «امیر دل‌ها. فقط بگو سالمی» اما پیام ملتمسانه من تا هنوز یک تیک بیشتر نخورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha